@bettypavkova

úterý 6. února 2018

Zpovědi podezřelé - James Patterson, Maxine Paetro



Když se Tandy jednoho dne probudí, zjistí, že její rodiče byli zavražděni. V tuto chvíli jsou jisté jen tři věci. Zaprvé byla nejspíš poslední, kdo je viděl naživu. Zadruhé seznam podezřelých zahrnuje pouze ji a její tři sourozence. A zatřetí – nemůže věřit nikomu, možná ani sama sobě.
Jak se Tandy snaží očistit jméno své rodiny, začnou se jí vracet záblesky vzpomínek, o kterých ani netušila, že je má. A čím více proniká do rodinných tajemství, tím více se objevují nebezpečné a těžko uvěřitelné věci. A kdo ví, čeho jsou členové její rodiny skutečně schopní?

Neznáte Jamese Pattersona? Jde o autora skvělých detektivních příběhů, který je podle zařaditelný například vedle Deavera. Jeho detektivky miluji a když jsem zjistila, že napsal i detektivní sérii v žánru young-adult, musela jsem po knize sáhnout! 

James Patterson je mistr geniálních zápletek a tak jsem byla zvědavá, jak se popasuje se zápletkou ve stylu young-adult. Je pravda, že nešlo o něco extrémně originálního - jako poměrně vášnivý čtenář detektivek mě hned ze začátku napadlo, jaké bude rozuzlení knihy, ale jistá jsem si tím nebyla - a rozhodně jsem netušila okolnosti, které budou zápletku doprovázet!

Kniha je rozdělená do opravdu krátkých kapitol (přibližně na dvě, tři stránky - i kratší) a to neskutečně přispívalo k rychlosti, kterou jsem knihu přečetla. Autor nám pozvolna dávkoval minulost postav a tím nás ještě více nutil číst, protože zjistit, co se jednotlivým dětem/teenagerům kdy stalo bylo opravdu lákavé.

Postavy mi neskutečně sedli. Kniha je takovým náhledem do luxusního života, luxusní rodiny v New Yorku a tomu, jak zvláštní výchova a vztahy mezi těmito lidmi panují. Chápu, že je to v některých částech lehce přitažené za vlasy, ale na druhou stranu věřím, že některé body se shodují s tím, jak mohou být děti z takovýchto rodin vychovávány. Hlavní postava - Tandy - je zvláštním případem. Tvrdohlavá, trochu drzá, hodně sebevědomá svérázná a z počátku mi lezla na nervy, ale postupně člověk zjišťuje důvody jejího chování. Vše začne dávat smysl a Tandy začne být neskutečně sympatická. Tento prvek, kdy autor odůvodnil chování jednotlivých dětí a celkově slušně prokreslil jejich psychologii mě opravdu potěšil. Na young-adult to bylo až nadstandardní a je vidět, že autor je primárně autorem literatury pro dospělé.

Příběhem nás provádí výše zmíněná Tandy a ta se za celý příběh dostane z jejich luxusního bytu pouze ve třech krátkých případech. To, že se prakticky nehneme z luxusního bytu přispívá k tomu, že si čtenář dokáže skvěle představit život ve zlaté klícce těchto dětí. Ráda bych také zmínila, že autor se vyhnul jakýmkoliv brutálním popisům, což cílová skupina určitě ocení a myslím si, že to může být i lákadlem pro čtenáře staršího věku, kteří nemají rádi přehnané brutality v knihách. Tato detektivka totiž rozhodně není pouze pro YA věkovou kategorii.

Kniha mě opravdu mile překvapila. Jde o příjemnou detektivku u které si odpočinete. Nedostanete nic extrémně originálního, ale rozhodně něco zajímavého. Líbilo se mi prostředí VIP rodiny i napjaté vztahy, které tento statut provázejí. Knihu bych rozhodně doporučila lidem, co s detektivkami začínají, těm, kteří v detektivkách nemají rádi brutality (a Carter není ničím pro ně), ale i lidem, co jsou sběhlý v nejrůznějších detektivních příbězích, ale rádi by si dali i nějaký více oddychový. Knihu bych hodnotila na 80%.

Na úplný závěr nemohu nezmínit, že ve většině eshopech seženete knihu v rozmezí 50 - 60 korun. Pokud budete tedy někde dělat objednávku a kniha Vás zaujala, neváhejte ji za tuto směšnou cenu přihodit do košíku. :-)

5 komentářů:

  1. Pěkná recenze, i když opět na knihu thriller, která mě nějak extra nezaujala. Na druhou stranu oceňuju fotku a sladění nehtů. :))

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá mooooc dobře... připisuju na seznam :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Jamese Pattersona má ráda jedna má kamarádka blogerka, ale mě popravdě moc neláká. Nicméněněkdy bych mu šanci dát měla. :D :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá velkou radost a moc za něj děkuji. :-)