@bettypavkova

neděle 4. března 2018

Abecední tag

Tagů u mě na blogu zatím moc nebylo. A já dneska narazila u Nofreeusernames na tenhle abecední tag a rozhodla jsem se, že bych se vám díky němu mohla zase o něco víc představit. Jak jinak, než knižně! :-) Tak doufám, že Vás tag zaujme. :-)

Autor, od kterého jsem četla nejvíc knih:

 Tak to je jednoznačně pan King. Jeho tvorbu prostě a jednoduše zbožňuju. Jednoho dne bych chtěla přečíst všechny knihy, které od něj česky vyšly (na originál si u něj prostě netroufnu :D). Doufám, že se postupně dočkáme veškeré jeho tvorby v našem jazyce. :-)

Bookoholikovo pravidlo číslo 1:

Tý jo, to je těžké. Ale pro mě je asi nejvýraznější: "Nikdy nečti víc jak jednu příběhovou knihu. Chápejte - životopis Kinga si čti klidně paralelně s nějakou klasickou beletrií, ale dva romány? Nikdy! :-D

Citát z knihy, který bych si zarámovala:

Na citáty nijak nejsem a není tomu tak ani v knihách. Nejsem ten typ člověka, co by si je z knih vypisoval nebo tak, takže žádný nemám. Můžu zde ale zmínit větu, která mi v knize přišla asi nejemotivnější. Byla to tahle v HP 7. "Ministerstvo padlo, Brousek je mrtví. Přicházejí sem."

Důležitá kniha mého dětství:

Těch je moc. Od Harryho přes Detektivní kancelář podkova až po Dívčí partu. Ale rozhodně bych tu zmínila Kouzelný meč Abaddon. Je to kniha od českého autora, která je takovým Pánem prstenů pro děti a mě ke čtení neskutečně přitáhla. :-)

E-kniha, audiokniha, nebo papírová kniha?

Jedině papírová, ale časem musím dát šanci čtečce. Je těžké, shánět některé knihy v tištěné podobě. :-)

Fiktivní postava, se kterou bych pravděpodobně chodila na střední:

Tak rozhodně bych ráda chodila do Bradavic, tudíž odpověď je asi jasná.

Gejzíry emocí ve mně vyvolala kniha…

To bylo jednoznačně Dva proti Říši. Na knihu si můžete i přečíst recenzi tady.

Hahaha, u téhle knížky jsem se smála nonstop!

Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel. Jedna z těch knih, která bere dějiny hákem, ale zároveň je musíte znát, abyste se pobavili. :-)

Chci, aby vyšlo v češtině:

Všechny knihy od Kinga, jak už jsem již zmínila. :-D Mirror, mirror od Cary DeLevingne, ale té se snad brzy dočkáme! :-D A také už se nemůžu dočkat třetího dílo Dvoru trnů a růží. :-)

když nemám čas číst, vždycky si najdu chvilku na knihy od…

King. Zase ten King. :-D

Jedna kniha, kterou bych si vzala, kdybych uvízla na Měsíci:

Prokletí Salemu, od Kinga, jak jinak...:-D

Kniha, kterou asi nikdy nedočtu:

Tak jak to vezmeme. Dost se toho bojím u Bídníků, ale ty dočíst chci moc. Ale rozhodně třeba nedočtu sérii Selekce, protože mě fakt nebavila a bojím se, že ani Kerouackovo Na cestě... :-/

Lituji, že jsem jako malá nečetla

Četla jsem, takže nelituji. :-)

Moje oblíbené místo na čtení:

Gauč, vana a lehátko na zahradě, když je teplo. :-)

Nejlepší druhý díl v sérii?

Zatím ho teda teprve čtu, ale dost na to vypadá Dvůr mlhy a hněvu. Ta série mě totálně pohltila.

O kterého knižního hrdinu jsem se nejvíc bála?

Asi o Rona v Harrym, protože kolovaly zvěsti, že to možná nepřežije...:-D

Právě čtu:

Dvůr mlhy a hněvu a o víkendech to prokládám Kingovým životopisem "Čtyřicet let hrůzy". :-)

Q&A na tělo: Nikdy bych nikomu nepůjčila…

Myslela jsem, že knihy od Kinga, ale teď mám v plánu udělat výjimku a spolužačce půjčit. Ale knihy celkově nepůjčuju ráda a vlastně jenom babičce a mámě...:-D

Retelling, který originálně překroutil původní příběh:

Jediný retelling, který jsem četla je Dvůr trnů a růží, takže ten. :-D

Spánek jde stranou, když čtu…

Spánek nejde stranou nikdy...:-D

Tři nejoblíbenější knihy:

Takovéhle otázky nenávidím. Nedokáži to určit... :-D Mohl by tam být Salem a Christine od Kinga. Ale takových Devět dní od Zuzany Strachotové mě také uchvátilo. Jenže pak je tady taky Pýcha a předsudek a Vyhoďme ho z kola ven... Vidíte? To prostě nejde říct.

Ukaž knihovnu
Knihovnu mám v plánu ukázat ve speciálním článku. :-P

Vytáhni 13. knihu zleva z 1. police odspodu:

Les sebevrahů :-)

WC knihy aneb co čtu na záchodě:

Na záchodě nečtu...:-D

Xkrát jsem četla…

Pýcha a předsudek, Harry Potter, My děti ze stanice Zoo, Stmívání...

Young adult kniha, kterou by měli číst všichni bez ohledu na věk:

Já si upřímně nemyslím, že by bylo moc YA knih, které by nesly nějaké poselství, které by si zasloužilo takové to označení... Netuším, co z YA knih, které jsem četla, vybrat...

Ze které knihy by měli udělat film?

Devět dní a Dvůr trnů a růží! :-)

5 komentářů:

  1. Vážně pěkný a hoodně obsáhlý tag. :) Sama jsem o něm uvažovala, ale nejsem si jistá, že bych ho zvládla vyplnit. :)) Jinak Bídníci jsou skvělá kniha a nečtou se vůbec špatně, právě naopak... :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvěl tag, ještě jsem ho nikde myslím neviděla :) Pustit se do čtení Bídníků to chtělo hodně odvahy :) A Harryho jsem taky přečetla snad už stokrát :D

    OdpovědětVymazat
  3. Jé, tenhle tag jsem si kdysi dávno chtěla vyplnit, ale pak jsem na to úplně zapomněla. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavý tag a zajímavé, kolikrát se objevilo jméno "King" :D

    OdpovědětVymazat
  5. Super tag, možno sa naň dám aj ja! :D
    Pri knihe Na ceste som mala rovnaké pocity, ale som rada, že som vytrvala, pretože asi tak v polke ma to neskutočne chytilo :D

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá velkou radost a moc za něj děkuji. :-)