@bettypavkova

pátek 8. února 2019

Série Perfekcionistky - Sara Shepard



Perfektní neznamená být slušná
Pětice dívek má zato, že nemají nic společného... Až jednoho dne zjistí, že všechny svorně nesnášejí bohatého neomaleného kluka jménem Nolan. Každé z nich totiž ublížil. A tak naplánují dokonalou vraždu - hypotetickou vraždu, pochopitelně... Jenže se jednoho rána probudí a zjistí, že se jejich sen stal skutečností. Nolan byl zabit - přesně tím způsobem, jaký vymyslely. Potíž je v tom, že ony v tom prsty nemají. Tak kdo? Dívky se okamžitě stávají hlavními podezřelými. Nezbývá jim, než najít pravého vraha dřív, než jejich dokonalé životy skončí - navždycky.

Někdy koncem roku mě spolužačka upozornila, že se v Levných knihách dají koupit oba dva díly Perfekcionistek od Sary Shepardové. No, zajásala jsem a hned pro ně utíkala. Měla jsem na ně totiž zálusk už nějakou dobu a za 69,- korun za díl? To jsem je tam prostě nemohla nechat. Nakonec jsem je dala mamce a ta mi je dala pod stromeček a já se na ně relativně brzy vrhla. Jak se mi série Perfekcionistek líbila? To se dozvíte v dnešním článku.

Saru Shepardovou pravděpodobně znáte díky sérii Roztomilé malé lhářky, která se stala předlouhou stejnojmenného seriálu. Seriál jsem viděla celý. Slyšela jsem, že konečná zápletka odpovídá té v knize. Rozuzlení této série pro mě tedy bylo zklamání. Z knih jsem četla pouze díl první a až tak skvělý mi nepřišel. Hlavně mě odradilo, že série má šestnáct dílů. To je na mě prostě moc. Jsem tedy neskutečně ráda, že Perfekcionistky jsou pouze dualogií. Pořád si ale myslím, že místo dvou dvě stě padesáti stránkových knih mohla být jedna o něco tlustší a stačilo by to. Dva díly jsou přesto fajn číslo, takže se být nemusíte.

Pokud znáte Roztomilé malé lhářky, budete si u Perfekcionistek připadat hodně zkušeně. Sara Shepard prostě píše podobná témata. Bohaté dívky, luxusní čtvrti, jejich vztahy a v neposlední řadě nějaká záhada, nejlépe vraždička. Tenhle mix mě ale baví, takže spokojenost se dostavila. Co se jednotlivých postav týče, jsou sympatické, ale nečekejte nic světoborného. Rozhodně nejde o extrémně originální charaktery, které by byly propracované do hloubky a nějak výrazně se vyvíjely. Stejně tak je to se vztahy mezi postavami. Není to něco, co by Vás překvapovalo, dost možná už jste to někde četli a viděli. Série mě přesto hodně bavila. Možná se teď divíte proč.

Odpověď je jednoduchá. Hlavní zápletka a odhalení vraha Vás ohromí. Osobně jsem nečetla nic podobného a byla jsem vážně překvapená z toho, jak se věci nakonec měly. Neříkám, že taková zápletka nebyla před Perfekcionistkami vymyšlena, ale já se s ní nesetkala a proto jsem byla tak šokovaná a nadšená. Jeden z těch případů, kdy si u čtení knihy řeknete: "Co to sakra?!".

Perfekcionistky se strašně dobře čtou. Stránky mizí skoro samy a zároveň to není nic extra náročného na přemýšlení. Když jsem po knihách sahala, potřebovala jsem něco nenáročného a odpočinkového. Perfekcionistky byly ideální volbou. Pokud máte jednou za čas rádi takové ty americké "teen" filmy a chtěli byste si něco podobného i přečíst, Perfekcionistky jsou skvělou volbou. Přesto, že jsou odpočinkové, doporučuji však číst pozorně. Po rozuzlení zápletky si budete chtít zrekapitulovat, co všechno se dělo a nedělo!

Perfekcionistkám byste měli věnovat pozornost. Podle mě je to skvělý young adult thriller, který byste měli vyzkoušet. Celou sérii hodnotím 75 %.

11 komentářů:

  1. O téhle sérii jsem ještě neslyšela, ale zní to lákavě a zajímavě. Ne že bych byla perfekcionistka, ale čas od času k tomu asi mám sklony. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Neměla jsem v plánu je číst, ale zajímá mě, co tě překvapilo. Takže knihy přidávám do to-read listu :D

    OdpovědětVymazat
  3. A já si říkala, že mi to připomíná PLL ! :D Díky za tip :)

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
  4. O téhle sérii jsem slyšela a teda byla jsem na ni i zvědavá. Roztomilé malé lhářky jsem přelouskala, tak mě zaujal od autorky i její další čin. Což jak to tak vidím, tak tuhle sérii bych fakt měla zkusit, jelikož tuším, že se mi bude líbit. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Tuším mi úplne uniklo, že táto ženská napísala niečo ďalšie, takže vďaka za info, rada som sa o knihách dačo dozvedela. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem zatím četla jen první díl, Perfekcionistky, a jsem na tom stejně jako ty. :D Šestnáct knih prostě nedávám, tak jsem zkusila tohle, a nebylo to špatný. Konec mě stejně jako tebe překvapil a hned jsem chtěla druhý díl, který jsem si nakonec pořídila v LK, ale dosud ještě nečetla. :)
    Ale před pár dny začal seriál na motivy této série, tak jsem si pustila ten pilot... a hrůza. S knihou to nemá nic společného, postavy tam vůbec nejsou, hlavně že tam obsadili Alison a Monu. Jsem děsně zklamaná z toho seriálu. Možná ho dokoukám, až budou všechny epizody venku, ale nespěchám na to. Raději se pustím do toho druhého dílu. :D

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá velkou radost a moc za něj děkuji. :-)