@bettypavkova

středa 28. srpna 2019

Seznam mrtvých - Jennifer L. Armentrout



Ella se před pár měsíci rozešla se svým přítelem Gavinem. Na začátku nového školního roku se s kamarádkou Linds rozhodnou, že si poslední rok na střední škole užijí naplno. Ovšem cestou z večírku je Ella přepadena neznámým útočníkem a všechno se změní. Sedmnáctiletá studentka se ocitá v centru vyšetřování pokusu o vraždu, přesto se snaží vrátit do zaběhlých kolejí.


Ella nedokáže setřást pocit, že ji někdo sleduje. Když se začnou záhadně ztrácet její spolužačky a objevovat mrtvá těla, dívka začne podezírat i své nejbližší přátele, včetně pohledného trenéra sebeobrany Jensena. Navíc se zdá, že vraždy mají něco společného se starou nešťastnou událostí. V malém virginském městečku Ella náhle neví, komu může věřit.

Seznam mrtvých je napínavý thriller pro mládež protnutý romancí, něco jako filmový Vřískot namíchaný s autorčiným románem Neohlížej se.


Jednoho dne se v knihobudce u nás ve městě objevily super kousky.A mezi nimi byl právě i Seznam mrtvých. Knihu mi doporučovala kamarádka a nalákala mě i anotace. Filmový Vřískot totiž miluju, a tak jsem si chtěla přečíst něco, co by se mu podobalo (něco takového jsem hledala už dlouho). Ve výsledku vlastně nešlo o špatné čtení.

Hlavní hrdinka, Ella, se dostane do hledáčku pachatele. Zaútočí na ni po cestě z večírku, ale jí se podaří utéct. Následně kolem ní začínají mizet další lidé. Co tato zmizení spojuje? A kdo je tímto pachatelem? 

Jde o typický young adult thriller. Je v něm zamíchaná romantická linka, z které tenhle žánr doslova kape. Je kýčovitá, urychlená a až neuvěřitelná (stejně jako i jednání postav v některých chvílích), ale mně se to vlastně svým způsobem líbilo. Byl to takový ten návrat ke knihám a filmům, které jsem hltala v pubertě. I samotný příběh byl takový hezky americky teenagerovský. Kniha byla celkově taková filmová a umím si představit, že by podle ní film nebo seriál vznikl a klidně obstojný. YA thrillerů není mnoho, ale tenhle byl velmi dobrý. Seznam mrtvých mě bavil víc jak Jeden z nás lže, což byl před nedávnem YA thrillerový hit.

Věřím tomu, že mladší čtenáře tahle kniha dokáže docela slušně vyděsit. Ostřílené čtenáře thrillerů asi úplně ne, ale pravdou zůstává, že se zde nachází pár poměrně děsivých scén, jako vystřižených z filmových hororů. Jde o takovou tu knihu, která se vám před očima hezky odehrává, aniž byste se museli extrémně snažit.

Pokud znáte Vřískot a spojíte si jedna a jedna dohromady (to jedno jedna je z anotace :-D), pravděpodobně budete něco předpokládat. Jistá podobnost s filmem Vřískot se v knize opravdu nachází, ale na film nemá. Atmosféra v knize je velmi vydařená, ale ta ve filmu Vřískot je někde úplně jinde. Každopádně pro fanoušky tohoto filmu jde opravdu o příjemné čtení.

Kniha je neuvěřitelně čtivá (po dlouhé době jsem přečetla knihu během dne). Příběh je napínavý a autorka poměrně dobře vychytala okamžiky, kdy by se "mělo něco stát", aby příběh nezačal být nudný. Dialogy nejsou úžasné a výrazivo v knize se poměrně opakuje (těžko říct, zda za to může překlad nebo autorka). Oči se střetávaly celkem často, o barvě očí jsem se dočetli také velice často. Nejde o veledílo, nejde o knihu, kterou označíte za "to nejlepší, co jsem kdy četla", ale jde o velice příjemné, napínavé a zároveň odpočinkové čtení, které přináší několik zajímavých momentů. Postavy jsou tak trochu ninja (jo, ninja byl taky párkrát zmíněn), jejich rozmluvy nepůsobí dvakrát geniálně, rodiče napadané dívky jsou poměrně nad věcí a pár dní po útoku ji nechají spát u kamarádky nebo si odjedou na noc z domu, ale ve výsledku dobrý. Seznam mrtvých mě bavil. Dávám mu 75 % a určitě doporučuju ho přečíst. (Minulý týden jsem ho viděla v Dobrovském zlevněný, určitě stál do stovky, stejně tak ho mají ve slevě na Kosmasu. Tak můžete zkusit štěstí :-P).

7 komentářů:

  1. Fíha. O knize slyším poprvé a asi mě to dost mrzí. Kniha zní dost zajímvě! :) A ta obálka je nádherná!

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
  2. Knížku jsem četla a byla super!

    OdpovědětVymazat
  3. Ja som ju čítala pár rokov dozadu a pamätám si, že sa mi celkom páčila až na pár vecí... Ale už si na podrobné detaily nespomeniem len viem, že som bola trochu v šoku ako sa to vyvinulo :D

    OdpovědětVymazat
  4. Knihu jsem četla už před časem, těsně poté, co vyšla, protože mě nalákaly tehdejší recenze. Obálka je skvostná. Mám ráda podobné knihy typu Vřískot, jak píšeš, nebo Tajemství loňského léta, a tahle kniha mi tyto "horory" připomněla. No musela jsem ji mít, ač spadala do kategorie pro mladší čtenáře :D

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá to dobře a teda asi bych ji i vyzkoušela. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jak čtu tvoji recenzi, vím, že to není kniha pro mě. Na takové ty YA romány jsem docela alergická. I když je tam přítomno drama. :D

    OdpovědětVymazat
  7. Od autorky jsem četla několik z jejích romantických knih a byla jsem s nimi víc než spokojená. O to víc by mě tahle kniha zajímala. Už nějakou dobu o ní přemýšlím. :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá velkou radost a moc za něj děkuji. :-)