@bettypavkova

sobota 12. října 2019

V náruči kanibala - Barbora Waletrová Benešová



Adriana si svůj život pamatuje až od chvíle, kdy ji našli zuboženou ležet na ulici před britskou ambasádou v Sierra Leone. Co bylo předtím, netuší. Naprosto ji šokuje, když se dozví, že kdysi porodila dítě. Zoufale začne pátrat po své minulosti, ovšem vzpomínky odsunuté do nevědomí mohou být až příliš děsivé a kruté.

Před nedávnem jsem náhodou na internetu narazila na knihu V náruči kanibala. Zaujala mě obálka i název. Velká radost přišla ve chvíli, kdy jsem si všimla, že autorkou knihy je Barbora Walterová Benešová, od které jsem četla její předchozí knihu, Došel nám čas.  Vzhledem k tomu, že ta se mi líbila, měla jsem velikou radost, když se mi autorka ozvala, zda bych si nechtěla přečíst i její další knihu. Dneska se dozvíte, co na ni říkám.

Adriana je česká dívka, žije s přítelem Pavlem a snaží se o miminko. Nejde to. A mají podezření, v čem by to mohlo být. Adriana si totiž pamatuje svůj život až od chvíle, kdy ji našli ve zuboženém stavu před britskou ambasádou v Sierra Leone. Tato africká země je drsná a Adriana si nepamatuje ani proč do ní letěla. Poslední vzpomínku má z letiště, ale nepamatuje si ani s kým cestovala. Rozhodnou se a s Pavlem vyrazí na "místo činu", co kdyby si vzpomněla a zjistila, kým vlastně celý život byla?

Páni, tohle bylo vážně drsné čtení. Jak již název napovídá, v knize hraje velkou roli kanibalismus. Kmen kanibalů, který má spoustu tradic, které nám připadají kruté, brutální a prapodivné. Právě střet evropských a kmenových kultur byl na knize velmi zajímavý. Tradice kmene jsou opravdu brutální a v knize se jich objevuje popsaných spousta. Mám ráda brutální knihy. Nepamatuji si ale, kdy by se mi u knihy opravdu místy zvedal žaludek. Tady hned několikrát. Proto jedno doporučení. Rozhodně to není čtení pro slabé povahy!

Autorka nepíše složitě, čtení je to jednoduché a odpočinkové. Téma je ale náročné a drsné. Ano, dá se říct, že je kniha místy trochu přehnaná a člověk může uvažovat, zda rozhodnutí hrdinů, hlavně na začátku knihy, nejsou trochu, no, nebezpečná. Na druhou stranu ale jsou lidé, kteří vyhledávají nebezpečné oblasti, takže to neberu jako nějaké velké mínus. Hlavní je pro mě také to, že je to kniha a tam nemusí být mermomocí vše logické od samotného začátku. V další části příběhu se otevírá také otázka toho, co je člověk schopný udělat pro přežití. A já souhlasím s poselstvím, které v knize cítím. Vše. Člověk je schopný udělat pro přežití naprosto cokoliv.

Vzhledem k výčtu autorčiným předchozích knih je jasné, že ji zajímá téma Afriky a kmenů, které zde žijí. Díky tomu se setkáváme například i s tím, jak jsou zde vnímány ženy a jaký kulturní šok to pro nás, "civilizované" evropany, představuje.

Ráda bych zmínila obálku. Už se nám občas v českých luzích objevují i obálky hezké. Ten nezvyk to býval spíše před pár lety, pravidlo to ale stále není. Mně osobně se obálka líbí velice. Je pořádně děsivá. V kombinaci se skvěle zvoleným názvem jde o knihu, po které bych v knihkupectví rozhodně sáhla, aniž bych o ní cokoliv věděla. Jednoduše by mě zaujala, přečetla bych anotaci a knížka by byla v košíku. :-D

Příběh nás neustále ponouká k dalšímu čtení. Osobně nejsem člověk, co by četl nějak často dlouho do noci. Nebaví mě číst, když usínám. Tady jsem ale nemohla knihu odložit a včera ji i přes únavu četla do půlnoci, protože jsem chtěla vědět, jak se hlavní hrdinka vůbec dostala před ambasádu a jak to celé skončí. Moc se mi líbil i epilog, který dává knize ještě trošku další rozměr. Tím, že autorka píše opravdu velice čtivě, stává se tím z příběhu taková ta neodložitelná kniha plná "Co to sakra?!" momentů. Podle mě to bude kniha vnímaná jako kontroverzní. Opravdu je zde mnoho scén, které někteří asi nebudou úplně lehce rozdýchávat. Ovšem my, milovníci brutálních hororů a thrillerů, my budeme spokojeni. Také se v knize objevuje poměrně dost sexuálních scén, které samotné jsou někdy poměrně drsné. Určitě ale nečekejte nic ve stylu Padesáti odstínů.

Pokud hledáte čtivé a zároveň drsné čtení, které se odehrává v zajímavém prostředí, rozhodně po knize sáhněte. Je skvělé, že autorka opět propojila Česko se svým oblíbeným exotickým prostředí. Jakmile se začtete, nebudete chtít knihu V náruči kanibala odložit. Hodnotím ji 75 % a určitě doporučuji!

Za zaslání knihy děkuji samotné autorce Barboře Walterové Benešové a nakladatelství Alpress. Knihu si můžete rovnou tady zakoupit. 


12 komentářů:

  1. Věta: "Rozhodně to nění čtení pro slabší povahy." mi jasně řekla, že po knize dál nemám pátrat. :)) I tak ale věřím, že může být hodně zajímavá. Už ta obálka je celkem drsná...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jooo jako pokud se ti dělá špatně u popisů v běžných thrillerech, nebo třeba u filmů, asi bych to úplně nebrala jako tip pro tebe...:-D Ale je vážně super. :-D

      Vymazat
  2. Wooow tak ta mě vážně zaujala! Připisuju do knižního wishlistu:))

    OdpovědětVymazat
  3. To zní moc dobře. Jen ta věta, že to není pro slabé povahy, mě ještě více zaujala. Takže to určitě zkusím. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Názov mi príde pomerne desivý, ale naopak zápletka a dej ma celkom zaujali, aj keď je to teda silnejšie a nie pre slabé povahy :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako opravdu jsou některé scény dost nechutné, pokud se jich nebojíš, směle do toho! :-D

      Vymazat
  5. Také jsem ten typ, kteří by podobnou knížku asi nerozdýchali. Horory a podobné žánry nejsou zrovna mému srdci blízké 😆

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá velkou radost a moc za něj děkuji. :-)