@bettypavkova

pondělí 16. dubna 2018

Pád andělů - Susan Ee




Je to šest týdnů, co andělé apokalypsy sestoupili na zem a zcela ovládli dosavadní poklidný chod moderního světa. Ve dne jsou lidé v San Francisku, kde žije i Penryn a její rodina, zastrašováni pouličními gangy, v noci tu panují strach a podezření. Penryn se snaží v chaotickém městě přežít a ochránit svoji rodinu, ovšem do té doby, než je její sestra Page unesena anděly. Penryn je ochotná pro záchranu sestry udělat cokoli...

Naprostou náhodou jsem narazila na knihu Pád andělů. Kniha mě zaujala, protože mi tematicky připomněla seriál Lovci duchů a tak jsem se rozhodla, že si ji objednám. Postapokalyptický svět mě opravdu lákal…

Kniha se moc dobře četla, autorka nepíše nijak složitě a čtení opravdu ubíhá. Tomu přispívá i to, že je kniha členěna do hodně krátkých kapitol. Díky kombinaci těchto faktorů jsem měla přečteno asi za jeden den.

Jak jsem se již zmínila, děj mi připomíná seriál Lovci duchů. I tam se totiž jednotlivé příběhy inspirují těmi z Bible a i zde takovýto „podklad“ můžete vidět. Padlí andělé, jejich samotná jména a podobně. Nemusíte se však bát, že by šlo o nějaký Biblický text, to určitě ne, jen je zde tato inspirace a to mě osobně moc baví.

Kniha je řazená mezi young-adult a to mě na ní poměrně překvapilo. Děj je temný a místy poměrně brutální, dá tudíž čtenáři běžných YA knih něco, na co není úplně zvyklý. Některé scény byly opravdu na úrovni „nechutných hororových scének“, ale upřímně? Sakra já chci film! Ano, příběh je opravdu neskutečně poutavý a dá se říct, že jistým způsobem filmový. Na akčních scénách, kterých zde nebylo málo, by se filmaři moli vyřádit.

Postavy se mi líbily, musím se přiznat, že jsem se s nimi dost sžila, což se poslední dobou nestává příliš často. Hlavní hrdina, fešák a rozený kavalír a tak trochu anděl. Hlavní hrdinka samostatná, ale milující svou sestru. Jediné, co se mi moc nepozdávalo byl Penrynin vztah k její psychomatce. Chápu, že její matka byla opravdu hodně „psycho“, ale přece jenom, během apokalypsy, kdy Zemi obsadili andělé… No myslím, že i s psychomatkou by se dcera v tu chvíli sblížila o něco víc.

Celkově jde však o skvělou knihu. Narazila jsem na ni úplnou náhodou a jsem za to opravdu ráda. Kniha mě bavila, skvěle se četla… Jde o výbornou oddychovou četbu. Jako bonus (což já jsem ovšem nevěděla) ji na různých eshopech seženete kolem 50 Korun, což je cena směšná, protože kniha je opravdu dobrá. Její pokračování seženete za cenu stejně nízkou a já ho mám v plánu rozhodně koupit a jsem na něj upřímně zvědavá.

Pokud máte rádi nejen zmiňované Lovce duchů, ale i různé postapokalyptické knihy se sympatickými, mladými hrdiny a hezkými anděli… No v tu chvíli po knize určitě sáhněte. Nebyla to pro mě úplně top kniha, ale rozhodně patřila k těm lepším. Jde o příjemnou oddychovku s poutavým příběhem. Pokud hledáte něco čtivého, odpočinkového a ve stylu současných oblíbených seriálů, rozhodně po knize sáhněte. Dávám jí 75%.

2 komentáře:

  1. Na tuto sérii se chystám opravdu dlouho :)

    OdpovědětVymazat
  2. Příběh zní velmi zajímavě a je pravda, že jsem knihu viděla ve výprodeji a zaujala mě už svou obálkou :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá velkou radost a moc za něj děkuji. :-)