@bettypavkova

pátek 28. září 2018

"Pětka" - 5 knih, které si musíte přečíst pokud se Vám líbily Dopisy, které nikdo nečetl! (Nebo pokud máte všeobecně rádi beletrii z druhé světové války).

Knihy, jejichž příběhy se odehrávají během druhé světové války mám ráda. Čtu ráda i literaturu faktu z tohoto období, ovšem beletrie u mě má své místo také. Líbí se mi, jak různorodé knihy ukazují na různé druhy lásky v této době..
Jednu dobu všude frčela kniha Dopisy, které nikdo nečetl. Napadlo mě tedy sepsat článek o pěti knihách, které si musíte přečíst, pokud se vám líbily právě Dopisy, které nikdo nečetl.

5. Slib

Slib je tak trochu jiná romantika z druhé světové války. Hlavními hrdiny - ústředním párem - jsou zde Němec a Němka. Může to automaticky lákat k nenávisti, ale nakonec je opak pravdou. On je sice voják, ale voják na východní frontě (kdo o ní něco ví, ví, že šťastný nebude...) ona je dívka, která postupně přichází o všechny iluze...
Je to něco trochu jiného v tomto "žánru". Příběh je skvěle čtivý, postavy a jejich osudy zajímavé. Víc v recenzi tady.




4. Slečna M.

V této knize najdete opět jinou lásku, tentokrát lásku sesterskou. Dvě sestry ze sirotčince. Jak ovlivní jejich životy to, že se každá dostane do naprosto jiné rodiny? Naleznete zde i linii věnující se lásce, není zde nějak přehnaně popisovaná, ale roli hraje důležitou. Důležitější jsou však vztahy sester. 
Druhá světová válka je zde opravdu v pozadí, ovlivňuje postavy, ale popisovaná zde nijak není. Spíše je zde ukazováno to, jak ovlivňovala společnost. Kniha se skvěle čte, najdete v ní zajímavé charaktery a její čtení si určitě užijete.
Celou recenzi najdete tady.



3. Krycí jméno Verity

V této knize nejde o mileneckou lásku, ale lásku v přátelství. Dvě dívky, které by se bez války vůbec nespřátelily, ale jejich přátelství je neskutečně silné. Opravdu neskutečně.
Jedna z dívek vypráví příběh. Je zajatá gestapem ve Francii a aby si alespoň trochu pomohla, tak vypráví. Vypráví ale vše? Mate gestapo? Mat čtenáře? A jak dopadnou osudy obou dívek?
Kniha vyšla u CooBoo, což naznačuje, že jde o YA kategorii. A ono jde. Věkem, jazykem a velkou čtivostí a i tím, že kniha nijak naturalisticky nepopisuje techniky, kterými SS dívku vysléchá a podobně. Další super kousek!


2. Všem statečným se odpouští

Všem statečným se odpouští jsem četla před Dopisy, které nikdo nečetl a moc se mi líbily. Poté, co jsem Dopisy, které nikdo nečetl přečetla mi bylo jasné, že tahle kniha je lepší! 
Naleznete zde sice milostný trojúhelník, což některým lidem opravdu vadí (mě ne, když není úplně násilný a má jistý smysl). Vyprávění se střídá mezi třemi titulními postavami. Hlavně však dvěma. Líbilo se mi, že ženská postava jenom nečekala až se její milý vrátí, ale konala. Učila děti, které v Londýně zůstali, protože si je na venkově nikdo nevzal. Pohledy vojáka nás zase dostávají na tvrdé bojové pole. Kniha je nádherná a děsivá zároveň. Moc dobře se čte a jen tak na ni nezapomenete. Jde o tu jednu z knih, o které budete po dočtení ještě chvíli přemýšlet... Vážně super čtení. Celá recenze k přečtení zde.






1. Dva proti Říši

Dva proti Říši jsou prostě tou nejlepší knihou. Je to z několika důvodů. Za prvé - autor se snaží opravdu co nejvíc vycházet z faktů, které jsou známy o Atentátu na Heydricha. Ano - tato kniha pojednává o atentátu na Heydricha provedeném Josefem Gabčíkem a Janem Kubišem. Dozvíte se zde spoustu informací - nejen o účastnících operace Anthropoid, ale i Silver A, Silver B apod.
Jasně, tady není příliš romantiky (i když špetička ano), ale je to silný příběh. Snad ho všichni znáte, ale i tak stojí tato kniha za přečtení. Pokud by se přece jenom našel někdo, kdo o této akci neví, budete knihou otřeseni o to víc.
Za mě opravdu nejlepší beletrie, jejíž příběh se věnuje době za druhé světové války, tohle je opravdový must-read. Recenze tady.

7 komentářů:

  1. Samé pěkné knihy. Dopisy, které nikdo nečetl bych si chtěla přečíst. Díky tobě mám pár dalších knih, které bych si ráda přečetla. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Knížku z titulku článku jsem sice nečetla, ani žádnou z tebou doporučovaných, ale asi tři mám na svém to-read-listu už docela dlouho. :D :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já se těmhle knihám (nevím proč) vyhýbám. Musím mít na ty srdceryvné příběhy (což z druhé světové vždy jsou) náladu. Četla jsem před časem Kabinet milostných dopisů a nebylo to špatné čtení. Dva proti říši mám doma už dlooouho a nejsem schopna se ke knize přemluvit. Sestra ale tuhle literaturu miluje (s ní by sis jistě rozuměla :D) a moc se jí líbila. Určitě doporučuji knihu Jan Kubiš - Nezastaví mne ani to nejhorší od Eduarda Stehlíka. Sestře jsem ji právě před časem kupovala k narozkám a strašně si ji vychvalovala. Je to moc pěkná publikace plná fotografií a zajímavého života Jana Kubiše.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kubiše mám doma a neskutečně se na něj těším - jen je formátově nepraktická, do svého batůžku ji nenacpu :-D A nerada čtu víc knih najednou. :-D
      A ty Dva proti Říši musíš dát! :-)

      Vymazat
  4. presne tento druh kníh som hľadala, Ďakujem :)
    leekralova

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá velkou radost a moc za něj děkuji. :-)