@bettypavkova

středa 7. listopadu 2018

Citový život zvířat - Peter Wohlleben


Starostlivě pečující veverky, věrně milující krkavci, soucitné myšky a truchlící laně – také si tyto city spojujete jen s lidmi? Peter Wohlleben, lesník a autor bestsellerů, člověk s vášnivým zaujetím pro přírodu, čtenáře opět přivádí v úžas, tentokrát nad netušeně bohatým emočním světem zvířat.
V této knize nám Peter Wohlleben zprostředkovává nejnovější vědecké poznatky a prokládá je poutavými příběhy a vlastními prožitky. Dozvídáme se tak velice čtivou formou o dosud málo prozkoumaných, avšak nanejvýš rozmanitých citech a chování lesních i domácích zvířat. A tu si rázem uvědomíme, že zvířata jsou nám mnohem blíž, než jsme kdy tušili. Fascinující, poučné a místy až neuvěřitelné!

Knihy autora Petera Wohllebena objevila moje mamka. Ukázala mi je a hned jsme se shodly, že je prostě musíme mít. Uvažovaly jsme, kterou bude lepší začít. Knihou o zvířatech nebo o stromech? Nakonec to za nás vyřešil můj drahý bratránek a jeho "za dva týdny už manželka" (která vlastně v době, kdy tahle recenze vyjde, už jeho manželka možná bude...:-D Doufám teda...:-D). Knihu mi dali k narozeninám a já měla obrovskou radost.

Peter Wohlleben je lesník. Díky tomu má spoustu zkušeností se zvířaty. Různé historky i zajímavé situace ve své knize předává čtenářům. Daří se mu to čtivou a zábavnou formou v krátkých kapitolách. Každá z kapitol se věnuje něčemu jinému. Buď něčemu ze života zvířat, nebo třeba konkrétním druhem. V knize jsem se dozvěděla spousty nových informacích o různých zajímavých druzích zvířat, ale také se jen utvrdila v tom, že zvířata mají city i pocity a že jsou vlastně mnohem lepší než lidé. 

Vědci by samozřejmě mohli některé příhody zpochybňovat. Na druhou stranu, co je víc. Věda, nebo zkušenosti? Kdo má doma zvířátko, může potvrdit, že umí být smutné. Náš pes, když docházíme z domu - bez něj - je toho důkazem. Také je důkazem toho, že rozumí. Zvládá povely "Jdeme na cígo", "Půjdeme k babičce", "Hájí" a "Hop". Jednoznačně nám ukazuje, že rozumí. Ale pouze tomu, čemu chce. Nepoukazuje to na další věc? Že zvířata umí být pěkně vychytralá? To samé svými historkami potvrzuje právě i autor knihy. A já s ním prostě souhlasím.

Kniha se krásně četla, místy byla dojemná, místy humorná, místy jsem prostě jenom kroutila hlavou a říkala si, jak je tohle možné. Autor do ní vkládá spoustu chytrých myšlenek o tom, jak by se lidstvo ke zvířatům mělo chovat. S úctou a pochopením. Nemusíte se však bát, že jde o nějakou veganskou propagandu (což mě by nevadilo :-D). Autor sám maso jí. Jen touží potom, abychom ze ze zvířat nedělali zajatce, aby se do světa vrátilo víc rovnováhy...
Za přečtení stojí autorův doslov, který je geniálními myšlenkami přímo prošpikován, takže ten rozhodně nepřeskakujte.

Knihu by si měl přečíst každý. Nebojte se si ji koupit. Je skvělá a zároveň má nádhernou obálku na kterou se nemůžu stále vynadívat. Za mě je tohle úžasný kousek a určitě sáhnu po dalších dvou knihách, které u nás autoru vyšly. Jen se pak bojím, abych nepřešla na e-knihy. Bude mi pak líto stromů??
Kniha ode mě má 100%. Byla vážně naprosto perfektní!

9 komentářů:

  1. Já jsem nikdy psa neměla, ale máme doma kočku a někdy mě až překvapuje, jak je chytrá :D třeba jsem si jednou myslela, že se chce tulit a přitom se jen blížila ke štrůdlu a jak to šlo, hned si kousla! Knížka má teda zajímavý námět :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. Určitě zvířata zažívají různé pocity. Přece jen, co máme doma smečku psů, tak je to na nich vidět. Určitě pokud knihu někde uvidím, šáhnu po ní.

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji moc za tip :) Mám ráda zvířátka, takže si ráda o nich i přečtu :) Vypadá to rozhodně zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
  4. Super tip ;) Kniha vypadá zajímavě a o zvířátkách si vždy ráda něco přečtu :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tato knížka by se mi určitě líbila!:) Miluji zvířata už odmalička! Děkuji za tip, zní fakt zajímavě:)

    OdpovědětVymazat
  6. Un post molto interessante, non leggo molto spesso testi di questo tipo. Comunque dal mio punto di vista, il libro è la miglior utilità che esserci per un albero, dal mio punto di vista, diventare libro per un albero è come andare nel paradiso per un umano!
    Ti sto seguendo su GFC, se ti va di fare lo stesso, mi piacerebbe molto.
    Saluti,
    Flo

    OdpovědětVymazat
  7. Zrovna potřebuji na nějaký tip k Vánocům :D
    Zvířata mám hodně, obzvláště toho mého miláčka. On poslouchá na povel, když jdeme na procházku, tak mu vždy řeknu pojď jdeme nazpátek, vždcky se otočí a ví, že jdeme domů. Taky slyší na: Ježíši, ty se klepeš :D Vždy začne smutně koukat a klepat se. Simulant :D
    http://iambarbaras.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  8. Jé, tak tohle bych si ráda přečetla v originále - v němčině. :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá velkou radost a moc za něj děkuji. :-)