@bettypavkova

pondělí 25. listopadu 2019

"Pětka" - Pět knih, které Vám navodí krásnou vánoční atmosféru

Vánoce miluju. Jsou to podle mě ty vůbec nejkrásnější svátky v roce. A jako vášnivý čtenář si nemůžu odpustit ani vánoční čtení. Jaké knihy ve mně vždycky navodí tu nejkrásnější atmosféru?

5. Harry Potter


harry potter, book, and christmas image

V Kameni mudrců a Vězni z Azkabanu. Tam jsou tak nádherné Vánoce. Pokaždé, když Harryho čtu, je mi líto, že tam těch Vánoc není víc. :-D Rowlingové se podařilo popsat krásné Vánoce. Když jsou zkombinované s milovanými postavami, je to prostě radost. Hrozně ráda čtu před Vánoci nějakého Harryho. Nevím, jestli se k němu dostanu letos, ale ráda bych. První díl jsem ale tentokrát četla v létě, tak uvidíme, jestli sáhnu před Vánoci po nějakém jiném dílu. Každopádně vím, že nejsem jediná, kdo Harryho s Vánoci spojuje. Přiznejte se!  Pro koho je také tak trochu vánoční, už jen proto, že je prostě dokonalý? :-)

jack, Halloween, and nightmare before christmas image

4. Můra noční předvánoční

Pokud je libo vtipné čtení, které kombinuje Halloween, Vánoce, kostlivce a další různý vtipný strašidla, chcete si prostě přečíst Můru noční předvánoční. Pravidelně ji letos budu číst na Štědrý den třetím rokem. Je to básnička s úžasnými Burtnovými ilustracemi a je nesmírně vtipná. Mimochodem, Burton je jediný, od koho mě baví básně. A i v angličtině, takže určitě sáhněte i po Ústřičkově smutné smrti. Ale na Vánoce je varianta jasná. Jsou to sice americké Vánoce, ale stejně ve vás ta vánoční atmosféra začne pěkně dýmat. Je to až takový sběratelský kousek, protože provedení je opravdu nádherné!


3. Vánoční překvapení

Vánoční překvapení jsem objevila loni. Je to kniha primárně určena pro děti, ale! Jsou tam Vánoce a štěňátko, takže chápeme. Musela jsem ji mít. A je boží. Doufám, že se k ní dostanu i letos. Tím, že je dětská, čte se poměrně rychle, tak ji třeba zvládnu, ale kdo ví. :-) Je to roztomilý příběh o nemocné holčičce a štěňátku, které jí nesmírně pomůže. Knížka je vyprávěna z pohledu štěňátka, takže o veselé příhody není nouze. Je tam sníh a prostě je to krásné, milé a roztomilé a určitě doporučuji všem milovníkům zvířátek a Vánoc. Rozhodně doporučuji i rodičům s malými čtenáři na příjemné předvánoční čtení před spaním. :-)

christmas, snow, and josef lada cz image

2. Vánoce Josefa Lady

Trochu podvod. Tahle mi teprve dorazí. Jenže už jsem si ji jednou prohlížela a taky znám obrázky Lady. Jsem asi Čech jak poleno, ale jeho zimní a vánoční krajinky mě prostě na Vánoce naladí vždycky. Vánoce Josefa Lady jsou sice knihou cílenou na děti, ale nám doma chybět nemohla. Protože prostě Lada k Vánocům patří. Skoro všichni máme doma jeho Betlémky, známe vánoční večerníčky ilustrované Ladou. K českým Vánocům Josef Lada patří. Bydlím prakticky v jeho kraji, tak je to možná i trochu víc osobní. :-D Ale myslím, že zafunguje na Vás na všechny.



1. Svátky krásné hvězdy

Nemůžu tu nezmínit Svátky krásné hvězdy. Znám je skoro zpaměti. Čtu je před Vánoci již několik let a jinak to nebude. Vánoce z pohledu dítěte. Takové ty skromné, krásné Vánoce. Už se těším, až budou v pokoji vonět svíčky, cukroví, možná už i nenazdobený stromeček, čekající na ozdobení... A já budu číst tuhle neuvěřitelně milou knížku. Prosím Vás, pokud si chcete přečíst něco vánočního, zkuste ji sehnat. Ona za to vážně stojí. Zdědila jsem tuhle tradici po taťkovi a jsem za to moc ráda. Opravdu je to nejkrásnější vánoční čtení, jaké znám.

Tak co vy? Jaké vánoční čtení si nemůžete odpustit? :-) A četli jste některou z výše zmíněných knih? :-)

Fotky jsou použiti z webu weheartit.com nebo z mého Instagramu. :-)

8 komentářů:

  1. A co Velká kniha vánočních detektivek a záhad? Loni jsem dostala k Vánocům a úplně mě nadchla. Je to soubor povídek od světových autorů a výběr je opravdu dokonalý.

    OdpovědětVymazat
  2. Nemůžu než souhlasit. V HP jsou skutečně naprosto nádherně propracované vánoce. :) Jako milou vánoční knihu můžu ještě doporučit: Dash a Lily - Kniha přání. :) Není to nic komplikovaného, ale atmostféra Vánoc tam je kouzelná. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Teď když nad tím přemýšlím, tak na Harryho se převážně koukám v tomto období. Přijde mi, že se k tomu hodí. Ale u knih to zatím ještě budu muset zjistit. :D Zatím přemýšlím nad Polibkem v New Yorku. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak já z tvého výběru zatím nečetla žádnou knihu. To budu muset napravit. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Nightmare before christmas je taková vánoční klasika, stejně jako Harry Potter. Naví, když si pak pustíš Harryho i jako film, kde jsou ty Vánoce krásně naaranžované, nemůžu se dočkat na 24. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Vianoce Jozefa Ladu mame aj my a prezerame so synom kazde Vianoce. A je nam trochu luto ze to u nas uz tak nevyzera ako v knihe.
    A samozrejme Vianocna koleda od Dickensa. To je klasika. Harryho som. obvykle stale citala v lete takze mne sa spaja skor s dovolenkou ako Vianocami.

    OdpovědětVymazat
  7. Jmenuji se Miroslava Němcová, z regionu Český Krumlov (Česká republika). Po 12 letech manželství jsme byli s manželem v jedné z trav, dokud mě konečně neopustil a přestěhoval se do Kalifornie, kde jsem s jinou ženou. Cítil jsem, že můj život skončil a mé děti si myslely, že už nikdy neuvidí svého otce. Snažil jsem se být silný jen pro děti, ale nemohl jsem ovládnout bolest, která trápí mé srdce, moje srdce bylo plné smutku a bolesti, protože jsem byl do svého manžela opravdu zamilovaný. Každý den a noc o něm přemýšlím a vždy si přeju, aby se ke mně vrátil, byl jsem opravdu naštvaný a potřeboval jsem pomoc, takže jsem hledal pomoc online a narazil jsem na web, který navrhl, že Dr. Osagiede může pomoci získat zpět věci rychle. Cítil jsem, že ho vyzkouším. Kontaktoval jsem ho a řekl mi, co mám dělat, a udělal jsem to, pak mi udělal kouzlo Láska. O 48 hodin později mi můj manžel opravdu volal a řekl mi, že mi a dětem tak moc chybí, tak úžasné !! Tak se vrátil tentýž den s velkou láskou a radostí a omluvil se za svou chybu a za bolest, kterou způsobil mně a dětem. Od toho dne bylo naše manželství silnější než předtím, díky Dr. Osagiede. on je tak mocný a já jsem se rozhodl podělit se o svůj příběh na internetu, že Dr. Osagied skutečné a silné kouzlo kouzlo, že budu vždy modlit, aby žili dlouho pomáhat svým dětem v době potíží, pokud jste tady a potřebujete své Ex zpět nebo se váš manžel přestěhoval do jiné ženy, už neplakejte, kontaktujte toto mocné kouzlo. Zde je jeho e-mailová adresa: doctorosagiede75@gmail.com nebo whatsapp +2349014523836 viber na +2349014523836

    OdpovědětVymazat
  8. Žádnou z uvedených knížek jsem nečetla, ale nejvíc mě zaujala Svátky krásné hvězdy. Já jsem si letos na Vanoce koupila od J. Greena Sněží, sněží, i když jsem už tuto knížku četla :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá velkou radost a moc za něj děkuji. :-)