@bettypavkova

čtvrtek 14. listopadu 2019

"Pětka" - Pět seriálů podle knižní předlohy, které stojí za to!

Knihy bývají často předlohami úspěšných seriálů nebo filmů. Často se stává, že spousta lidí ani o knižní předloze neví. Vybrala jsem vám pět seriálů podle knižní předlohy, které mám moc ráda.
Co vy, jaký seriál podle knihy je váš nejoblíbenější? Je nějaký lepší než samotná kniha? Nebo naopak, který se podle vás moc nepovedl?



5. Dexter

Je libo užít si seriál, kde je v hlavní roli sériový vrah, který je vlastně hodný? Ano, přesně to je Dexter. Před pár lety byl dost populární. Já se k němu dostala až letos a vážně jsem se bavila. Kamarád byl zklamaný z posledních sérií, mě ale bavily všechny.
Dexter pracuje jako odborník přes krev u policie a díky tomu se dostává k lidem, kteří jsou vinni, ale nepodaří se to polici dokázat. Takže to vyřeší po svém a své choutky využívá k trestání těch, kteří si to zaslouží. V celém seriálu je spousta zvratů, občas je to trochu přitažené za vlasy, ale celkově to je vážně skvělý, a tak trochu jiný detektivní seriál.
Přiznávám se, knihu jsem nečetla, ale seriál si určitě pusťte!

gif, kiss, and a discovery of witches image

4. Čas čarodějnic

Čas čarodějnic je fantasy zasazené do reálného světa. Čarodějnice se zamiluje do upíra, což je ale vlastně zakázané... Trochu "klasika", ale velmi dobře provedená. Jak knižně, tak seriálově. Oba formáty mají neuvěřitelně skvělou atmosféru, která v seriálu vyniká snad ještě o trošičku víc. Anglie, tak trochu pochmurno, univerzitní budovy, sexy upír, všichni jsou chytrý, ale zároveň se děsně milujou, mají velké nepřátele... Jo, jo, jo. Tohle já prostě můžu a překvapilo mě, jak moc se mi seriál líbil. Zatím mám přečtený první díl, podle kterého je také první série. Série se chystají další a já se i chystám na další díly. U Času čarodějnic vám rozhodně můžu doporučit oboje.

tv show, big little lies, and quote image

3. Sedmilhářky

Sedmilhářky byly tak před dvěma, třemi lety hitem jak seriálovým, tak knižním. Mám za sebou oboje. První jsem viděla seriál a je naprosto perfektní. Je úžasně a také výborně obsazen. Jsou to velká jména, která hlavní hrdinky ztvárnila, a ztvárnila je perfektně.
Jde o drama, které se trochu mísí s detektivkou. Víme, že někdo zemřel. Nevíme ale kdo, proč a kdo ho zabil. Prostředí je výborné a lákavé. Jde o zbohatlíky ve středních letech. Řeší osobní problémy a problémy s dětmi. Seriál je výborný a co kniha? Přiznávám se, že se mi líbila o něco málo míň, než seriál, ale pořád je skvělá. Možná, kdybych nejprve četla knihu a až pa viděla seriál, mohla bych být z knihy nadšenější. Celkově ale opět doporučuji oboje.

black and white, series, and ezria image

2. Roztomilé malé lhářky

Tohle je moje seriálová srdcovka. Naprosto. Zkouknuté mám všechny série (konec mě teda trochu zklamal), ale celkově to bylo super. Je to takové teen drama, detektivka, místy horor. První série jsou rozhodně lepší než ty další, ale celkově je to super seriál. Kromě dramatu se tu řeší také vztahy a musím říct, že jsem tu měla několik velmi oblíbených párů. Srdcovkou pro mě zůstávají Arya a Ezra. Seriál si rozhodně někdy pustím zase. Co se knihy týče, četla jsem první díl. A tak nějak mi stačil. Seriál se jím pouze inspiroval, je v něm dost rozdílů a upřímně? Je to jeden z těch případů, kdy seriál je vážně lepší než kniha! No, a teď mám chuť se na PLL zase podívat! :-D

bitch, sex and the city, and quotes image

1. Sex ve městě

Sex ve městě je další srdcovkou. Znám ho skoro zpaměti. Neuvěřitelně mě ten mix vztahů a sexu a New Yorku baví. Když nevím co by, pustím si prostě náhodný díl Sexu ve městě. Sice jich většinu znám skoro dokonale, ale stejně si ho ráda pustím znova. Carrie, Charlotte, Miranda i Amanda jsou prostě super holky a za kamarádky bychom je chtěli všichni.
Z knihou mám problém. Strašně jsem se na ni těšila. Nedala se dlouho sehnat, pak se najednou objevila v Levných knihách. Skočila jsem po ní, hned se do ní pustila a... Bylo to fakt špatné. Jedna z nejhorších knih, co jsem kdy četla. Seriál se knihou opravdu jen volně inspiroval - a díky Bohu. Knihu vážně nedoporučuji, ale seriál je prostě boží!

20 komentářů:

  1. Dexter je moje srdcovka. Před pár lety jsem sjížděla jednu sérii za druhou :D Zkoušela jsem pak i knížky, ale přečetla myslím jen tři a nic ve mne nezanechaly, seriál se mi líbil více. Co se týče tvého dalšího výběru, chystám se přečíst Sedmilhářky i Roztomilé malé lhářky a pak možná zkusím i seriál, kdo ví :-) Super článek :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jooo Dexter je boží. Já mám doma knihu jednu. Už snad 10 let :-D A ještě jsem se k ní samozřejmě nedostala :-D :-D

      Vymazat
  2. Tak ze mě pouze čas čarodějnic. A musím s tebou souhlasit, seriál i kniha jsou dobře zpracované a už se nemohu dočkat, až si přečtu další díly :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mě čeká druhý a třetí díl a těším se i na další série :-)

      Vymazat
  3. Ani na jeden seriál jsem nekoukala, byť je všechny znám, respektive vím, že existují a že jsou oblíbené. :) Já se často setkávám spíš s opakem - podle seriálu je napsána kniha. Třeba Stranger Things nebo Once upon a time. Ani jednu jsem však nečetla a nejspíš se ani nechystám. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ST je super seriál i kniha! :-) Miluju obojí, ale tyhle v článku jsou takové ty vážně srdcovky. :-D

      Vymazat
  4. Na Roztomilé malé lhářky jsem se dívala, ale u nějaké třetí série jsem skončila, zdálo se mi to až moc překombinované. :) Sex ve městě je přesně jak říkáš, kdy člověk neví co si pusit. Čas čarodějnic a Sedmilhářky bych chtěla vyzkoušet. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě doporučuji! :-)
      A jako je fakt, že PLL jsou děsně překombinované, ale mě to děsně baví. :-D

      Vymazat
  5. PLL jsem přečetla všechny, seriál jsem viděla celý a knihy jsou mnohem lepší. U seriálu mě pak štvalo, jak brutálně se to odklonilo a nebralo to konce. A díky za tip na Sedmilhářky ❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jooo seriál se hodně protáhl. Já četla jen první díl a moc mě nebavil, takže za mě seriál. :-D
      Sedmilhářky jsou úžasné drama! :-) Určitě mrkni. :-)

      Vymazat
  6. Skvělý článek :) Seriály i filmy podle knih mám ráda a vždy na ně mrknu už jen kvůli tomu :) Dexterje naprosto skvělý a chystám se ina Čas čarodějnic :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :-)
      Přesně tak :-) Každopádně Čas čarodějnic je vážně úžasný. :-)

      Vymazat
  7. tyjooo, já třeba vůbec nevěděla, že dexter je podle knížky!! :O
    a jediný co jsem z toho četla, tak pll a všechny díly! :D nejdřív jsem byla taková naštvaná, že to vůbec není jako seriál, ale teda.. ke konci se mi ty knížky vážně mega líbily, ale se serošem to nemá nic společnýho :D ale seriál zbožňuju stejně víc!! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě PLL "vzdala" po prvním dílu. Právě jako ty, seriál mě bavil moc a knížka byla jiná. Dál jsem se nedostala, ale když říkáš, že konec je super, možná si dám další díly. :-D

      Vymazat
  8. Nad Rozotmilými malými lhářkami jsem přemýšlela. Přece jen knižní sérii jsem přečetla a ta se mi hodně zalíbila, tak jsem jim chtěla dát šanci. Ale nevím kdy no. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Seriál je hodně lidí (už v tom prvním dílu i podle předchozích komentářů), každopádně mě bavil víc, ale je to možná tím, že jsem ho znala dřív. :-D

      Vymazat
  9. Dexter je také moje srdcovka, ale už je to pár let co jsem ho viděla. Ale za mě konec byl velké zklamání. Čekala jsem to trochu jinak..

    Sex ve městě, kniha, se nedá číst. Mám ji a je to doslova brak :D Ale naopak seriál je parádní pro odpočinek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jooo ten konec byl úplně jiný, než by člověk řekl, ale na druhou stranu se mi docela líbil. :-D

      A přesně, Sex ve městě je fakt děsivej, co se knihy týče. :-D

      Vymazat
  10. Jmenuji se Miroslava Němcová, z regionu Český Krumlov (Česká republika). Po 12 letech manželství jsme byli s manželem v jedné z trav, dokud mě konečně neopustil a přestěhoval se do Kalifornie, kde jsem s jinou ženou. Cítil jsem, že můj život skončil a mé děti si myslely, že už nikdy neuvidí svého otce. Snažil jsem se být silný jen pro děti, ale nemohl jsem ovládnout bolest, která trápí mé srdce, moje srdce bylo plné smutku a bolesti, protože jsem byl do svého manžela opravdu zamilovaný. Každý den a noc o něm přemýšlím a vždy si přeju, aby se ke mně vrátil, byl jsem opravdu naštvaný a potřeboval jsem pomoc, takže jsem hledal pomoc online a narazil jsem na web, který navrhl, že Dr. Osagiede může pomoci získat zpět věci rychle. Cítil jsem, že ho vyzkouším. Kontaktoval jsem ho a řekl mi, co mám dělat, a udělal jsem to, pak mi udělal kouzlo Láska. O 48 hodin později mi můj manžel opravdu volal a řekl mi, že mi a dětem tak moc chybí, tak úžasné !! Tak se vrátil tentýž den s velkou láskou a radostí a omluvil se za svou chybu a za bolest, kterou způsobil mně a dětem. Od toho dne bylo naše manželství silnější než předtím, díky Dr. Osagiede. on je tak mocný a já jsem se rozhodl podělit se o svůj příběh na internetu, že Dr. Osagied skutečné a silné kouzlo kouzlo, že budu vždy modlit, aby žili dlouho pomáhat svým dětem v době potíží, pokud jste tady a potřebujete své Ex zpět nebo se váš manžel přestěhoval do jiné ženy, už neplakejte, kontaktujte toto mocné kouzlo. Zde je jeho e-mailová adresa: doctorosagiede75@gmail.com nebo whatsapp +2349014523836 viber na +2349014523836

    OdpovědětVymazat
  11. Tak Dextera jsem neviděla, ale možná by se to mohlo líbit kamošovi, tak třeba budu koukat s ním. A Čas Čarodějnic je skvělý - četla jsem první dvě knihy a ze seriálu viděla zatím tu první sérii a už se těším na další. :)

    Měj se hezky
    …ARI
    AriDrobna.COM

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá velkou radost a moc za něj děkuji. :-)