@bettypavkova

středa 9. srpna 2017

Buď anebo - knižní tag

Konečně se dokopávám k nějakému dalšímu článku, ale vzhledem k tomu, že je tady vlastně první, chtěla jsem něco, co by vám, mým budoucím čtenářům, mohlo trochu přiblížit mou osobu. Proto jsem se rozhodla zvolit nějaký knižní tag, jelikož ty já fakt můžu. No a narazila jsem u Šárky z blogu "Můj knižní ráj" na zajímavý „buď a nebo“ knížní tag. Tak tady ho máte. Shodují se některé mé odpovědi s těmi vašimi? Nebo jsou naopak nějaké „radikálně opačné“? Případně jste někdo tento tag vyplňoval? Pošlete mi na něj odkazy. A teď vzhůru do čtení!


... číst buď jenom ženské autorky, anebo muže autory?
Mužské. Sice by mi chyběla Austenová a občas nějaký „vypínač mozku“ (prostoduché, romantické téma), když mi není dobře, ale jednou a provždy je mým nejoblíbenější autorem mistr King. Bez něj bych se zbláznila.


... číst buď jenom trilogie, anebo jenom knihy bez pokračování (tzv. stand-alones)?
Asi radši jednodílné, opravdu málokdy čtu více knih najednou (nepočítám k tomu knihy v angličtině, ty mám tak nějak rozečtené neustále a vracím se k nim sporadicky), takže by se lépe skákalo k těm, co mě momentálně stráááášně moc zaujmou. Knižní série čtu radši hned po sobě (pokud už byly samozřejmě kompletně dovydány) a pak sem akorát naštvaná, když dostanu akutní chuť na nějaký nový objev.

... nakupovat buď jenom v kamenných knihkupectvích, anebo v e-shopech?
To je těžké. Dělám ráda oboje, zvlášť kvůli výrazně nižším cenám na internetu, ale nesmět si nikdy projít knihkupectví a cítit vůni desetitisíců knih? To asi ne. Takže bych asi radši utratila víc peněz a procházela se mezi regály.

... vidět buď nejdřív filmovou verzi knihy, anebo naopak nikdy nemít možnost vidět film?
Tak to rozhodně radši nikdy nevidět. Momentálně tluču hlavou o zeď kvůli Sedmilhářkám, které jsem si nejprve pustila a teď toho lituju.
... číst buď jenom papírové knížky, anebo pouze e-booky?
Hodně jednoduché. Rozhodně papírové. Čtečku nemám, nechci a mít nebudu. Nic nepřekoná knihu papírovou.

... být buď recenzent z povolání, anebo spisovatel?
Spisovatel. Rozhodně spisovatel. Strašně ráda bych jednou knihu napsala, ale asi na to nemám zatím odvahu.

...buď mít více času na čtení, anebo více peněz na knížky?
Peníze. Čas se najde vždycky, ale těch peněz je málo.

... buď zbožňovat knížku, kterou všichni nesnáší, anebo nesnášet knížku, kterou všichni zbožňují?
No, tohle je mi celkem jedno, ale spíš na mě sedí to druhé. Tedy nesnášet knížku, kterou všichni zbožňují. Asi nevýraznějšími příklady budou Selekce a nebo Milénium.

... být buď knihkupec, anebo knihovník?
Knihkupec, máme to v rodině a když jsem s mamkou jako malá trávila čas v našem knihkupectví, bylo to super. Problém dnešní doby je internet a jeho ceny, díky kterému má minimum malých, soukromých knihkupectví možnost uživit se. Ovšem momentálně přešupačuju svůj studijní obor na knihovníka.

... buď přečíst jednu knihu ročně, ale dobře si ji zapamatovat, anebo sto knih a naopak si z nich nic nepamatovat?
No tak asi určitě těch 100. Ráda bych si z nich teda něco pamatovala, ale kdybych měla za celý rok přečíst pouze jednu knihu, byla bych vážně naštvaná!

... buď nedokázat číst v dopravním prostředku, anebo vleže?
Asi nejjednodušší otázka. Rozhodně v dopravním prostředku. Nečtu v nich ráda, čte se mi v nich špatně, okolí mě ruší. Naopak vleže je asi jediná pozice ve které čtu. Vleže na zahradě na lehátku (jak já to tam miluju), vleže ve vaně (to miluju snad ještě víc), vleže v posteli, vleže na gauči...


5 komentářů:

  1. Ve spoustě odpovědí se s tebou můžu shodnout .) akorát mně teda nevadí v mhd číst, prostě vypnu... o něco těžší je pak vystoupit na správné zastávce. A super obrázky ke článku. A HLAVNĚ záhlaví - sedmikrásky miluju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už si začínám zvykat taky :P Záleží na tom, kolik vřeštících dětí nebo nadávajících důchodců je v blízkosti. Ale prostě v leže je to pro mě srdcovka :D :D

      Vymazat
  2. Zaujímavý tag, možno mu dám šancu aj ja :)

    OdpovědětVymazat
  3. Super tag! Kromě těch autorů (jediný autor, od kterého jsem něco četla, je snad Lewis Caroll) se s tebou asi ve všem shoduji! :D

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá velkou radost a moc za něj děkuji. :-)