@bettypavkova

čtvrtek 8. března 2018

Dvůr mlhy a hněvu - Sarah J. Maas





Feyre přežila střet s Amaranthou a vrátila se na Jarní dvůr. Avšak ani zde nemá klidu, protože ji neustále pronásledují vzpomínky na to, co musela udělat, aby osvobodila Tamlina i jeho lid.

A stejně tak nemůže zapomenout ani na smlouvu s Rhysandem, s kterým má strávit jeden týden v měsíci. Ač je nyní vznešenou vílou, srdce má stále lidské. A navíc si postupně uvědomuje, že na obzoru se objevuje ještě mnohem větší zlo, než jaké kdy zažila. A tak zatímco se snaží vyznat v zákrutech vílího života, zjišťuje, že její role zachránkyně ještě neskončila. Avšak dokáže se vyrovnat s nebezpečím, které se k ní blíží?

Před nedávnem jste si u mě na blogu mohly přečíst recenzi na první díl trilogie Dvůr trnů a růží (tady) a mohli jste si všimnout, že mě kniha moc bavila i když jsem k ní měla několik připomínek. Celkově to jak moc se mi kniha líbila, bylo překvapení. Hlavě tedy pro mě. Fantasy jsem nikdy moc nečetla, romantiku taky nijak nevyhledávám. Kniha si mě však získala tak moc, že jsem nevydržela čekat a strašně brzo jsem se musela vrhnout na druhý díl Dvůr mlhy a hněvu. Tahle série mě zabíjí, ale já ji prostě miluji.

Druhý díl je jednoznačně lepší než ten první. Autorka píše stejně čtivě, stále překvapivě kvalitně a květnatě, ale příběh je něco úplně jiného, přesto, že základní rysy romantiky, erotiky a napětí si zachovává. Jenom toho napětí a hlavně akce je v knize mnohem víc. V knize, přesto jak je obsáhlá, nenajdete hluché místo. Všechno do sebe postupně zapadá čím dál víc. Každá kapitola přináší důležité zvraty a akci. Knihu prakticky nejde odložit...

Postavy jsou zde kouzelné. Jednají logicky, ale vzhledem k tomu, že jedním z hlavních hrdinů se zde stává můj okřídlený miláček (:-D) byla jsem prostě nadšená. Tohle je vlastně jedním z největších benefitů této série - postavy si prostě zamilujete. Najdete si zde své oblíbence a za jejich život se budete modlit. Dlouho si mě postavy v žádné knize tolik nezískaly a celkově je to první kniha o které jednoznačně můžu říct, že potřebuju, aby postavy obživly. 
Postav je v knize víc, než v předchozím díle, ale všechny jsou skvěle propracované. Jsou tu "miláčci" a ty zase vyvažuje velká spousta záporáků. Hlavní hrdinka Feyre prošla obrovským posunem. Nejen ohledně svého života, ale i psychickým a knize to neskutečně přidává.

Jak jsem již zmiňovala, děj je neuvěřitelný. Živý a neskutečně barvitý - bez sebevětší snahy se díky autorčinu umu odehrávají scény detailně před vašima očima. Stále si ovšem stojím za tím, že nejde o typický YA příběh. Pokud by muselo být takovéto věkové určení, rozhodně bych hlasovala pro New Adult, ale rozhodně ne pro Young Adult.

Kniha mě na konci rozsekala a já asi nevydržím do 22. března, kdy CooBoo vydá třetí, závěrečný díl. Nechci, aby byly jen tři díly. Chci jich alespoň dalších pět. Chci aby ten příběh a svět nikdy neskončily a já se v nich mohla dále topit. Tuhle sérii si musíte přečíst. První díl je rozjezd, ale ne špatný rozjezd. Druhý díl je naprostá paráda. Sérii si rozhodně přečtu znovu, možná už někdy letos, ke konci roku. Jsem neskutečně ráda, že jsem se do četby série ponořila a pokud vy stále uvažujete, jděte do toho. Pokud máte rádi fantasy, skvělé postavy a neurazí vás špetka (logické a nepřeslazené) romantiky a erotiky... Musíte dát této sérii šanci. Nejde hodnotit jinak, než 100%. Já tu knihu prostě miluju.

14 komentářů:

  1. Pěkná recenze, se kterou naprosto souhlasím. :) Kniha je skvělá a už teď se nemůžu dočkat dalšího dílu... :))

    OdpovědětVymazat
  2. Knihy mi pořád leží na poličce a ještě jsem na ně ani nehrábla, se budu muset polepšit - hlavně, jak vidím všechny ty nadšené recenze! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tohle mě moc neláká, ale jsem ráda, že se ti knížka líbila. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně fantasy kromě Harryho a Pána prstenů nikdy nebavilo a nelákalo... Tahl série to ve mně naprosto zlomila. :-D

      Vymazat
  4. První díl téhle série mám doma koupený už nějakou dobu, ale ještě jsem se k ní nedostala. Myslím, že po přečtení tvojí recenze na první díl se to brzy změní :D

    everyday-lifecz.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé to jsem ráda. Tahle série za přečtení stojí rozhodně! :-)

      Vymazat
  5. Opravdu si musím sérii také přečíst, o hodně přicházím! Super recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně se máš na co těšit, závidím ti, že tě to teprve čeká. :-) A děkuji moc! :-)

      Vymazat
  6. Wow tak tohle je hoooodně kladná recenze :-) Od S.J. Maas jsem ještě nic nečetla. Ale fantasy miluju tak se do toho možná pustím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zkus. :-) Je to z té recenze vidět no, jsem z téhle série fakt nadšená a už mám předobjednaný třetí díl...:-D

      Vymazat
  7. Super recenze, taky tu knížku zbožňuju :-)
    Miška

    OdpovědětVymazat
  8. Super recenze, taky tu knížku zbožňuju :-)
    Miška

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá velkou radost a moc za něj děkuji. :-)