@bettypavkova

čtvrtek 31. května 2018

Červený vrch - Jamie McGuire



Jak se zachovat, když ten, pro koho byste položili život, vám o něj začne usilovat?

Scarlet je rozvedená, pětatřicetiletá matka dvou dcer a pracuje jako rentgenová laborantka. Je pátek odpoledne a má službu v nemocnici, dcery poslala na víkend za otcem. Na příjem přivážejí umírající, ošklivě pokousanou a vyhublou dívku, a její rentgenový snímek prozrazuje to, o čem se v lékařských kruzích s hrůzou již pár dnů hovoří. Z Evropy se šíří záhadný virus a svět je zachvácen pandemií, která postupuje neuvěřitelně rychle. Projevuje se nesnesitelnou bolestí břicha a bleskovým úbytkem váhy, a pak už je jen smrt. Mrtví však nenacházejí klid, ale mění se v šouravé zombie, a hledají, čím by ukojili svůj neutišitelný hlad. Vábí je lidské maso a lačně se na ně vrhají. Jedinou obranou živých je rychlost a zásah do mozku zombie.

Scarlet se upne k tomu, aby zachránila své dcery za každou cenu. Musí je odvézt na jediné bezpečné místo k přežití, které zná. Na ranč Červený vrch.

Když jsem zjistil, že Červený vrch mají v Levných knihách za 79 Korun, chtělo se mi křičet radostí. Miluju The Walking Dead, takže jsem před nějakou dobou hledala knihy se zombie tématikou a samozřejmě jsem narazila i na Červený vrch, který mě vážně zaujal. Knihu už jsem však nemohla nikde najít. Ta radost, že zombieky seženu, a ještě k tomu tak levně byla neskutečná.

Kniha je řazená do hororů a jisté prvky hororu byste tam opravdu možná našli, ale příliš jich nebude. Nejblíž k hororům mají asi popisy, které jsou občas poměrně naturalistické. V podstatě však neočekávejte takový ten "pravý" horor. Kniha se totiž věnuje z velké části vztahům. Hlavně lásce v různých podobách. Je fakt, že bych možná ocenila trochu víc zombieků, ale úplně málo jich tam nebylo.

Ve Walking Dead mi chyběl ten úplný začátek zombie apokalypsy a reakce lidí. Rick se přece jenom probral už do světa, který tak nějakou dobu fungoval. V této knize sledujeme právě začátek apokalypsy, což mi udělalo neskutečnou radost. 

Jak jsem již zmínila, tak si v knize přijdou na svoje i ti, co čtou rádi o vztazích. Kniha se jim věnuje z velké části a je zajímavé sledovat jejich vývoj v téhle extrémní situaci. Možná mi trochu vadilo, že v knize fungovalo vše tak, jako v zombiech filmech a postavy se od toho hodně "odpichovaly". "Ve filmech musíš rozmlátit hlavu a až pak umřou, tak to bude určitě fungovat!". Já bych asi filmům tak moc nedůvěřovala. :-D Stejně tak by mi asi chvíli trvalo uvěřit samotné apokalypse. Je fakt, že v knize je ale uvedeno, že se o jakémsi "oživování" už nějakou dobu spekulovalo...

Kniha je psána z pohledu několika postav, jsou ale dostatečně rozdílné, abyste neměli problém se ihned zorientovat, kde se zrovna nacházíte. Také se mi líbí, jakými způsoby autorka osudy propojila a nebála se s nimi extrémně pracovat. Kniha je neskutečně čtivá a její čtení Vám bude utíkat jako nic.

Pokud jste fanoušci TWD nebo celkově apokalyps, rozhodně do knihy 79 Korun investujte. Kniha se mi vážně líbila. Přináší mix napětí, nechutných zombie, vztahů a sympatických postav (ty Vám občas přinesou takový ten "Co to sakra!!" moment). Skvěle se čte a přenesa Vás do obdobného prostředí jako byly začátky Walking Dead. Knihu hodnotím 77% a rozhodně ji doporučuji!

3 komentáře:

  1. Pěkná recenze. :) Mě osobně TWD úplně minulo a zombie věci moc nemusím, takže kniha asi nebude úplně pro mě. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Páči sa mi tvoje nadšenie pre zombíkov.:D Ja nejaký fanúšik nie som, ale inak kniha nevyzerá zle.:)

    OdpovědětVymazat
  3. Tuhle knihu už mám doma tak strašně dlouho a stále jsem se k ní ještě nedostala. Až mě to po tvé recenzi trochu zamrzelo. O zombíkách moc nečtu, ale myslím, že mě tohle chytne. Například filmy se zombíkama mě baví :D

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá velkou radost a moc za něj děkuji. :-)