@bettypavkova

čtvrtek 27. prosince 2018

Není úniku - Taylor Adams




Studentka Darby Thorneová cestuje za svou nemocnou matkou. Kvůli sněhové bouři uvízne na dálnici uprostřed ničeho a je nucena strávit noc na odpočívadle se čtyřmi úplně cizími lidmi. Při hledání mobilního signálu si všimne ruky malé holčičky, která je zamčená v jednom ze zaparkovaných vozů. Bez spojení a bez jakékoli možnosti se odtamtud dostat musí Darby přijít na to, kdo z jejích neznámých společníků je dívčiným únoscem…
Není úniku amerického spisovatele Taylora Adamse byl přeložen už do 24 jazyků a je jedním z nejnapínavějších thrillerů, jaké jste kdy měli možnost si přečíst. Šokující zvraty, výborně propracované postavy a nečekané zápletky vám nedovolí se od něj odtrhnout, dokud nezjistíte, jak to dopadne! 

Není úniku je kniha, která mě zaujala hned jak byla vydaná. Už se však blížily vánoce a tak jsem se rozhodla, že si ji napíšu jako jednu z těch "nejpotřebnějších" na seznam Ježíškovi. A Ježíšek mě vyslyšel. Nakonec jsem se rozhodla, že právě po Není úniku sáhnu hned na Štědrý den. Dnes jsem knihu dočetla a vy se dozvíte, jestli se mi líbila.

Kniha mě zaujala hned anotací. Nejvíc mě zaujalo prostředí. Postavy jsou uvězněny celý děj na jednom místě. Uvězní je zde "sněhokalypsa". Už tohle prostě působí děsivě. Když si představím situaci, že jsem uvězněná sama s cizími lidmi na odpočívadle uprostřed hor... No to není něco, po čem bych toužila. Naopak je to něco, co mě už samo o sobě děsí. Hned tímhle to u mě kniha prostě vyhrála.

Celá kniha se odehrává během jedné noci a jednotlivé kapitoly jsou nadepsány časy, kdy se odehrávají. Jde o noc z 23. na 24. prosince. Jako milovník Vánoc musím říct, že mě děsilo i to. Být odříznutá od světa na odpočívadle s únosci je jedna věc, ale být tam v noci na Štědrý den, to už je prostě vrchol. :-D

Hlavní hrdinka, Darby, je skvělá. Dozvíte se o ní poměrně dost a zároveň se dozvíte i dost o jejím přemýšlení. Její nerozhodnosti, lítosti... Hodně se mi líbilo to, že občas váhala, zda to, do čeho se vrhla má smysl, jestli to dělá dobře. Dodávalo to celému ději na věrohodnosti. Jistou částí byla neohroženou hrdinkou. Jinou částí byla však vyděšená mladá dívka. Adrenalin a smysl pro "správno" prostě fungují, ale pořád v ní hlodají.

Kromě Derby se v knize vyskytuje dalších pět lidí. Víme jen to, že někdo z nich je únosce malé dívky a společně s hlavní hrdinkou se snažíme přijít na to, kdo to je. Co se pachatele týče, poměrně jsem to odhadla, ne úplně, ale zčásti ano, ničemu to však nevadilo. Kdo je únoscem se člověk dozví poměrně brzy.
Kdo je únosce však není jediné, na co se čtenář snaží přijít. Jak to všechno dopadne? A proč byla dívka unesena?
Děj je plný zvratů. Neustále se něco děje. Není to ani ten typ knihy, u které od začátku víte, že skončí happyendem. U Taylora Adamse si prostě nebudete jistí, zda všechny zachrání, nebo ne. A to je skvělé. Tohle mě neskutečně pobízelo ke čtení a já knihu vůbec nechtěla odkládat. Byla jsem strašně zvědavá, jestli bude konec dobrý, nebo ne. Pokud to ale chcete vědět i vy, musíte si knihu přečíst. :-P

Kniha má kolem 270 stran, což je na "jednu noc" tak akorát. Jde tedy o poměrně krátkou knihu, kterou přečtete rychle. Tím, že je tak neskutečně nabitá akcí a zvraty, čte se ještě rychleji a lépe. Zároveň si i oblíbíte postavy. Tím, že jde celou dobu doslova o přežití hlavní klaďasky, budete si neskutečně přát, aby vše dopadlo dobře a padouch za všechno pořádně zaplatil. Když to vezmu kolem a kolem, kniha byla vlastně i dost děsivá. Jde opravdu o skvělý, napínavý thriller, který vás nepustí. Pokud si chcete přečíst něco mrazivého s originálním prostředím, uvěřitelnými postavami a spoustou zápletek a akce, nenajdete asi nic lepšího, než Není úniku. Jde o ten typ příběhu, který se vám odehrává před očima jako film. A mimochodem. Jeho zfilmování bych uvítala a mohla by to být neskutečná pecka!
Knihu rozhodně doporučuji a hodnotím 95 %.

5 komentářů:

  1. Na tuhle knihu už mnohokrát narážím a slyším na ni jen samé dobré názory. Takže je mi jasné, že ji musím vyzkoušet. :D
    Krásná recenze. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze :) Knížku neznám, ale rozhodně mě zaujala :) taková jednohubka :)

    OdpovědětVymazat
  3. Knižku som čítala a musím uznať, že je to naozaj skvelé dielo. :) Krásna recenzia, páčila sa mi. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Recenze zní dobře, knihu si přidám na svůj seznam:)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tahle kniha mě moc zaujala! :) Asi bych jí taky přečetla na jeden zátah.

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá velkou radost a moc za něj děkuji. :-)