@bettypavkova

čtvrtek 19. července 2018

Pochmurný kraj 1: Hejna běsů - Cullen Bunn, Tyler Crook



Vítejte v pochmurném kraji.

Ema vždycky věděla, že lesy kolem její rodné farmy jsou plné duchů a příšer a že Harrow County skrývá celá hejna běsů. Ale v předvečer svých osmnáctých narozenin se dozvídá, že ona sama má s těmito bytostmi – a s celým tímto zvláštním místem – společného více, než kdy tušila, a navíc způsobem, který by nikdy nečekala.

Juhůů! Přečetla jsem svůj druhý komiks! A nebyla bych to já, kdybych si opět nevybrala nějaký s hororovými prvky, protože jak jsem už psala u minulého komiksu - akční hrdinové mě až tak moc neberou. Pochmurný kraj - Hejna běsů se mi líbil asi ještě o ždibíček víc, než můj první komiks, který jsem četla - Temnými hvozdy.

Při prvním nahlédnutí jsem si myslela, že styl ilustrací nebude nic pro mě (Abyste neřekli, že vy nic nevidíte - na "vnitřek" komiksu se můžete mrknout tady.), ale po pár stranách jsem si na ni zvykla a po dalších stranách mi došlo, jak úžasně dotváří (opravdu) pochmurnou náladu celého příběhu.

K samotnému příběhu tady nechci příliš psát, abych nevyzradila příliš. Hlavní hrdinka je osmnáctiletá dívka, která žije pouze s otcem, který ji učí pouze věci, které se dají najít v Bibli... No a najednou se kolem ní začnou dít zvláštní věci. Působí to jako trochu "klasický" začátek série a on to opravdu začátek série je - díky Bohu, protože já se těším na pokračování! 

Komiks se mi opravdu líbil. Pokud máte náladu na něco temného, tak Pochmurný kraj to rozhodně splní dokonale. Ne že byste se u příběhu klepali strachy, ale spíše vás opravdu pohltí taková zvláštní, no prostě pochmurná nálada. Lépe to asi vystihnout nepůjde.

Na konci komiksu také čeká "překvapení". Příběh vznikal původně jako klasická beletrie a jeho část si v této podobě můžete na konci knihy přečíst. Uvidíte, že pro jeho komiksové pojetí došlo k několika změnám. Dále v těchto bonusových materiálech uvidíte i něco z kresby. Uvidíte návrhy několika postav - jak jinak mohli vypadat. To mi přišlo hodně zajímavé. Bonusových materiálů totiž není nikdy dost, že.

První díl Pochmurného kraje - Hejna běsů se mi opravdu neskutečně líbil. Tajemný, děsivý... Pochmurný. Začínám se díky těmhle hororovým komiksům dostávat čím dál víc do komiksového světa a už se začínám těšit až si přečtu nějaký další kousek. Těším se na další díly Pochmurného kraje a ten první hodnotím 95%.

2 komentáře:

  1. Pěkná recenze :) komiksy nečtu a tudíž jsem o tomhle vůbec neslyšela. Docela mě ale zaujal. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Páni, hororový komiks to znie naozaj dobre, vďaka za tip :-)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá velkou radost a moc za něj děkuji. :-)