@bettypavkova

středa 2. října 2019

Matčina hra - Sandie Jones



ON TĚ MILUJE: Adam zbožňuje Emily. Emily je přesvědčená, že Adam je perfektní muž, jakého nevěřila, že někdy potká.


ALE ONA TEBE NE: Ve stínu číhá soupeřka, žena, kterou s jejím milovaným spojuje hluboké pouto.

NIC JI NEZASTAVÍ: Emily si vybrala Adama, ale nevybrala si jeho matku Pammie. Neexistuje nic, co by matka neudělala pro svého syna. A Emily zjistí, kam až je Pammie schopná zajít, aby dosáhla svého. Aby Emily odešla navždy.

Nakladatelství Cosmopolis v poslední době vydalo spoustu zajímavých titulů. Tím, který mě zaujal úplně nejvíc, byla právě Matčina hra. Přiznávám se, upoutala mě hned obálka, protože ta je naprosto skvělá! No a po přečtení anotace jsem usoudila, že by to mohlo být vážně "psycho". Už na samotné obálce se objevuje kolečko s nápisem "Návykový psychothriller". Dneska se dozvíte, zda je tato "nálepka" pravdivá!

Kniha vypráví příběh Emily. Emily potkala Adama. Náhodou, jak to tak bývá. A zamilovala se. Adam se taky zamiloval. Jejich vztah je krásný. Alespoň do té doby, než Adam seznámí Emily s Pammie. Pammie je jeho matka. A kvůli svému synovi udělá cokoliv. Chce ho mít pro sebe a Emily nenávidí.

Emily byla skvělá! Od samotného začátku je to neskutečně realistická postava. Absolutně by mě nenapadlo, že nejde o reálného člověka. Je místy sarkastická, dělá si legraci ze sebe i okolí. Má reálné obavy, bojí se toho, že ztratí svého milovaného Adama. Zároveň ale nechce podlehnout, nechce nechat Pammie, aby jim řídila život. Ještě uvěřitelnější bylo ovšem to, že postupem se v příběhu mění a tlak, který je na ni díky chování Pammie vynakládán ji dostihuje a její chování je trochu jiné než na začátku. Jde podle mě o perfektní představení vývoje postavy. Ženy, která byla z počátku velmi silná, ale vzhledem k okolnostem a chování okolí se mění a přestává být tou sebevědomou a veselou dívkou. Přesto se z ní ale nestává "ukňučená" chudinka a stále dokáže sebrat energii a odvahu. Adam totiž svou matku miluje a nevěří ničemu, co mu o ní Emily vypráví. 

Pammie je neskutečná mrcha a vy ji budete nenávidět tak jako já. Opravdu mi při čtení bylo úzko. Jde o postupný rozklad osobnosti a ohavné chování. Vše je popsáno tak realisticky, že si uvědomíte, že se takovéto věci dějí a že je takovému chování jistě spousta lidí vystavena. Při celém čtení ve mně kniha vyvolávala opravdu silné pocity nenávisti k Pammie. A to je úžasné. Už dlouho se mi nestalo, že bych při některé knize cítila takhle výrazně jakékoliv pocity.

Kniha je nesmírně čtivá. Neměla jsem příliš času na čtení a přesto jsem ji zhltla během necelých tří dnů. Je totiž psaná tak, že vás u sebe drží. Prostě toužíte vědět, jak se celý příběh rozuzlí. A rozuzlí se skvěle. Závěr jsem nečekala takový, jaký byl. Po dočtení musím konstatovat, že ano, podobný závěr už se v některých knihách určitě objevil, ale tady jsem ho vůbec nečekala a velmi mi ke knize seděl. A hlavně si po jeho dočtení začnete uvědomovat náznaky. Náznaky, které v knize byly a vám unikaly, protože jste jim nepřikládaly větší význam. 

Nechce se mi věřit, že jde o autorčinu prvotinu. Kniha je napsaná perfektně. Jak styl psaní, tak příběh a jeho zápletka. Příběh se pomalu rozvíjí, Emily se pozvolně rozpadá a nakonec samotný příběh graduje nečekaným finále a je doplněn moc hezkým epilogem. Kniha je opravdu hodně psychologická, zaměřuje se hlavně na Emily. Některým se proto může zdát, že je v ní málo výraznější akce, ale to prostě nebyl cíl. Alespoň já tak knihu chápu. A i proto mě tak moc bavila. Možná bych ji zařadila ne přímo mezi psychologické thrillery, ale někam na pomezí psychologického drama a thrilleru. Takové té "klasické thrillerové" části se dočkáte až v závěru.

Sečteno podtrženo, ano. Návyková kniha to rozhodně je. Nebudete ji chtít odložit a slupnete ji jako malinu. Je to taková sonda do života jedné mladé ženy. Jde o velmi reálné čtení a díky tomu vás z něj bude mrazit pravděpodobně víc než u knih, kde se to hemží příšerami a přehnanými událostmi. To, co se děje v Matčině hře, to by se totiž mohlo klidně stát. V kombinaci s překvapivým závěrem jde opravdu o perfektní čtení a já můžu říct, že po thrilleru Malé sladké lži, který vyšel také u Cosmopolisu, jde o další výborné thrillerové čtení, které si musíte přečíst. Dávám 90 %. Vážně jsem nadšená a doufám, že se česky dočkáme i dalších autorčiných knih.

Za poskytnutí recenzního výtisku knihy Matčina hra děkuji nakladatelství Cosmopolis, pokud Vás kniha zaujala, můžete si ji objednat přímo na webu nakladatelství Grada.

15 komentářů:

  1. Máš moc krásný blog a moc zajímavé články. Děkuju za návštěvu i mého blogu.
    Určitě si knihu dám na svůj seznam "to read" :-) děkuju za tip.

    OdpovědětVymazat
  2. Tohle zní jako knížka, která by mě mohla opravdu bavit! Celkově to téma matky "závislé" na synovi je zajímavé. A moc se mi líbí, že si tu vypíchla charakter Emily, zní to jako skvělá postava a pokud v příběhu opravdu působí takhle reálně, tak se to musí hned i skvěle číst :) Přidávám si jí na seznam! Děkuji za tip :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám velkou radost, že jsem tě na knihu nalákala! :-)Určitě dej vědět, jak se ti líbila. :-)

      Vymazat
  3. Kniha mě bohužel nezaujala, ale za to tvůj blog ano! Ráda jsem zase zavítám 8-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je jasné, ne každá je pro každého, ale mám radost, že blog zaujal. :-)

      Vymazat
  4. jakoby.. já na takovýhle typ moc nejsem, ale jak sem četla tu tvojí recenzi, tak se po ní podívám knihovně, páč už jenom z toho sem cítila to napětí a ta pammie mi drásala nervy :D takže si to dokážu představit, jaký to musí bejt, když čteš přímo tu knížku! :D
    btw. ta fotka je dokonalá s těma světýlkama!!

    OdpovědětVymazat
  5. Ojojoj, tak teď jsi mě opravdu nalákala. Mám teď úplně náladu na něco podobného, tak bych po ní koukla 😀

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to zní dobře, i když nejsem moc na tento žánr. Mám moc ráda, když se postavy postupně vyvíjejí a také, když mi začne spousta věcí docházet až po dočtení. Knížka je pak mnohem více propracované a donutí člověka o ní přemýšlet.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  7. Parádní recenze, zdá se že na parádní knihu.. Myslím, že by mě mohla bavit! Každopádně jde na seznam :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá velkou radost a moc za něj děkuji. :-)