@bettypavkova

neděle 6. října 2019

"Pětka" - Pět knih, které byste si měli přečíst, pokud se vám líbil Duch domu Ashburnů


Mám svou osobní kategorii. "Oddechové" horory. Nejsou nijak extrémně děsivé,ale mají příjemně mrazivou atmosféru, dobře se čtou. Do této kategorie přesně zapadá Duch domu Ashburnů. Pokud se vám tahle pecka líbila, v dnešním článku najdete inspiraci na podobné "oddechové" horory!

Les sebevrahů - Jeremy Bates
První z knih od autora Jeremyho Batese, ve které se věnuje reálným strašidelným místům světa. Tentokrát jde o Aokigaharu. Les v Japonsku, který je místem, na kterém páchá spousta lidí sebevraždu. Skupina mladých lidí se vydá na strašidelnou výpravu, ale tak nějak se to zvrhne.
Tato kniha má několik výrazných plusů. Prvním je prostředí. Zpočátku, když se skupina lidí pohybuje po lese, naráží právě na těla sebevrahů. V kombinaci s obrovským lesem, jak za denního světla tak v noci, jde o opravdu děsivou představu. Druhým plusem je čtivost. Jako "odpočinkový horor" je to opravdu skvělá věc. Kniha se čte sama, přesto, že je poměrně bichlička, máte ji přečtenou za chvilku. Jde o knihu, kde jste zvědavý na konec. Přiznám se, že konec jsem si vysnila trošku jiný, než v knize byl. Zároveň je to ten typ knihy, kdy právě díky překvapení ze závěru už druhé čtení nebude až tak motivující, ale přesto si tenhle kousek přečtu někdy znovu. Právě kvůli prostředí, které se mi tady líbilo prostě neskutečně!

Katakomby - Jeremy Bates
Tentokrát nás Jeremy Bates zavede do Pařížských katakomb. Prostředí mi přišlo zajímavější v Lese sebevrahů, ale samotná zápletka ve finále lepší v Katakombách. Jsem ale zatížená na prostředí, takže hlasuju o trošičku víc pro Les sebevrahů. :-) Každopádně jde vážně o další super čtení. Dobré je podotknout, že tato série od Jeremyho Batese je volná. Knihy spojuje pouze to, že jde o reálná místa. Nic víc. Příběhy, postavy... vše je samostatné. Bohužel přichází ale i jedna smutná zpráva. XYZ vydalo pouze tyto dva díly a další v plánu zatím nejsou (nebo alespoň před nějakým rokem/dvěma, kdy jsem se ptala, nebyly. A to mezi jeho další knihy z této volné série patří například Hell Town ("mrtvé město") v Americe nebo Ostrov panenek. Nejnovější kniha, která teprve vyjde by se měla věnovat místu, kde se ztratila Djatlovova výprava. Neuvěřitelná škoda, že tahle série nevyjde česky v nejbližší době celá. Pro fanoušky Duchu domu Ashburnů je totiž opravdu jako dělaná.

Pamatuji si vás všechny - Yrsa 
Tohle je naprosto perfektní duchařina! Kniha se odehrává na odlehlém islandském místě. Už to samo o sobě je částečně děsivé a pro mě i částečně přitažlivé, protože na takové samotě bych žila moc ráda. Dva páry se zde usídlí v prázdném domě. Dávají ho dohromady... no a začnou se tu dít divné věci. Pamatuji si vás všechny je opravdu mrazivé čtení. Z těch v tomto seznamu jde asi o nejstrašidelnější knihu. Neskutečně dobré čtení. Opravdu velké nadšení. Taky jedna z knih, kterou jsem rozhodně nečetla naposledy a kterou vy byste si určitě měli také přečíst!

HEX - Thomas Olde Heuvelt
HEX osobně hodnotím průměrně. Je to kvůli zpracování, které by podle mě mohlo být mnohem lepší. Námět je podle mě totiž perfektní. V současném městečku se pravidelně objevuje přízrak čarodějnice. A všichni o tom vědí a prostě s tím počítají a snaží se ji zapojit do běžného života. Někdy se prostě objeví u někoho doma. Námět v kombinaci s krásnou obálkou je prostě lákavý. Čekala jsem o něco víc, ale přesto věřím, že spoustu z vás si kniha naprosto získá. Zkuste ji, třeba budete nadšenější než já.

Vermontské psycho - Jennifer McMahon
Hodně lidem se od autorky více líbily Zimní lidé. Já hlasuji právě pro Vermontské psycho. Moc se mi líbilo prostředí amerického motelu, líbilo se mi střídání časů i samotný námět. Kniha se mi krásně četla a zápletku jsem nijak neodhadla. Měnění se na monstra mi přišlo super (nebojte se, žádný spoiler, to je i v anotaci :-)). Příjemná, lehce mrazivá jednohubka se skvělým prostředím a krásnou obálkou. Vermontské psycho mě vážně dost bavilo a určitě po něm sáhněte!

Co vy a "oddechové" horory? Četli jste něco v takovéhle stylu? Líbilo se? Případně, četli jste některou zde uvedených knih, líbila se vám? :-)

30 komentářů:

  1. zaklínač jo ? tyjo, to ani neznám... toe něco podobného wowku ? ^^
    jinak defakto, také mě k tomu přivedl přítel :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to RPG. Fantasy, podle knih od Sapkowskeho...:-D A je to božííí! Jsou tři díly. Jako trojka je nejlepší, ale jednička je taky boží, stará, ale skvělá! :-D

      Vymazat
  2. Doma mám Vermontské psycho a Zimní lidé a dost se těším, až se do knih pustím. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Holka zlatá, ty knihy doslova polykáš! Máš můj obdiv, děkuji za všechny tvé typy!
    Betty, měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Všechny zní strašně zajímavě! A musím říct, že jsem si některé už vepsala do seznamu "co chci letos ještě přečíst". Moc děkuji za pěkné tipy! Taky vlastně děkuji i za tipy na pěkný dárek k narozeninám, už si Les Sebevrahů píšu k člověku, o kterém vím, že by ho to mohlo zajímat :D :).

    OdpovědětVymazat
  5. Čtu strašně ráda, ale bohužel ani 1 z uvedených knížek jsem nedržela v ruce. Les sebevrahů jsem viděla jenom film. No snad se k těmhle kouskům někdy dostanu. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tyjo a já zrovna HEX naprosto miluju! Úplně jsem tu knížku hltala a vloni na Colours of Ostrava měl Thomas přednášku a bylo to moc zajímavé:)))

    OdpovědětVymazat
  7. Tenhle žánr není úplně můj šálek čaje, takže po nich asi nesáhnu, ale určitě někdo tyhle tipy ocení. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Nečetla, co se týče hororů jsem celkem poseroutka :D Ale když jsou oddechové, tak by nemusely být tak strašidelné ne? :D Podle popisu mě nejvíce zaujal HEX, i když se Ti to moc nezdálo :D :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jooo nejsou moc děsivé, ale já mám asi trochu hranici strachu jinde než většina lidí. :-D

      Vymazat
  9. Novou knihou Djatlovova vyprava? Odpovezte prosim!

    OdpovědětVymazat
  10. Ani jednu z knih jsem nečetla ale Zimní lidé se mi líbily moc, takže i Vermontské psycho mě láká. Plus samozřejmě Les sebevrahů a katakomby... :)

    OdpovědětVymazat
  11. Zimni lide sa mi prave veľmi nepacili. očakávala som viac vzhladom na take brutalne kladne recenzie a popravde aj Duch domu bolo slabsie. Ta Yrsa vyzera dobre ale neviem ci by som sa asi nepo... uz mi zimomriavky. naskocili len pri opise. Ale vzhladom na svoje momentalne hormonove obdobie zacnem asi nejakou lajtkou. Kníhkupectvi na bylinkovom namesti sa celkom dalo a asi vyberiem nieco na podobny jemny styl a duchariny si necham na cas ked malá trochu podrastie.

    OdpovědětVymazat
  12. Vermontské psycho mám doma od léta, kupovala jsem ve slevě...jinak díky za tipy. Duch domu Ashburnů se mi moc líbil a na tyto knihy se určitě jednou vrhnu.
    goodmoda.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Novou knihou djatlovovj vyprava? Odpovezte!

    OdpovědětVymazat
  14. Odpovezte! Novou kniha Roce 2019/202O djatlovovi vyprava?

    OdpovědětVymazat
  15. Nova knihu djatlovova vyprave 2021?

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá velkou radost a moc za něj děkuji. :-)