@bettypavkova

neděle 27. října 2019

Woodwalker 2 - Nebezpečné přátelství - Katja Brandis




Ve škole pro woodwalkery začíná další školní rok a s ním i další dobrodružství. Carag spolu se svými spolužáky absolvuje speciální expedice, na kterých si vyzkouší praktické znalosti z prvního ročníku. Má ale zvláštní pocit, že jej někdo sleduje. Z Andrewa Millinga si totiž udělal velmi mocného nepřítele, který mu nyní dost ošklivě kříží cestu. Něco důležitého ale Carag také získá, a to velice překvapivého spojence a přítele - Tikaani, převtělenkyni bílé vlčice. Může ale přátelství mezi pumou a vlkem vůbec existovat?

Druhý díl ze série Woodwalker je tady. Těšila jsem se jak malá. První díl jsem četla v březnu letošní roku a recenzi na něj najdete tady. Dneska se mrkneme na jeho druhý díl. A nebojte se. V recenzi nenajdete ani žádné spoilery k prvnímu dílu. :-)

Abych vás zasvětila do děje trochu všeobecněji (nebojte, tohle není spoiler), hlavním hrdinou této série je Carag. Je puma. Ale ne jen tak ledajaká. Je i člověk. Patří mezi takzvané woodwalkery. Umí svou podobu měnit. Nastoupí do školy pro woodwalkery a zde zažívá různá dobrodružství. Některá jsou ale poměrně temná. Na konci prvního dílu si totiž našel velkého nepřítele.

Ve druhém dílu Caraga čekají různé expedice. Učitelé vytvoří skupinu žáků a ta má plnit úkol. Často jsou náročné a cílí na nedostatky studentů. Tak se stane, že bizon, který nemá dobrý pocit z aut a dokonce jich i několik zničil, má za úkol popásat se u dálnice. Carag dostává velmi zajímavé úkoly, ovšem není to to nejdůležitější. Jeho nepřítel mu začne ze života dělat peklo. Díky společnému úkolu se však blíže seznámí s Tikaani. Bílou vlčicí, která patří do smečky Caragových vlčích nepřátel. Vznikne mezi nimi přátelství?

Série cílí na mladší čtenáře. Řekla bych, že děti od deseti let z ní budou nadšené (ale doba jde dopředu a v dětech se nevyznám, tak možná i děti mladší :-D). Ovšem nadšená jsem z ní já. Kniha je nesmírně milá. Jak hlavní příběh, tak různé menší, které se v ní odehrávají, jsou krásné. Během čtení se prostě usmívám a tetelím blahem. Woodwalker ve mně  vyvolává krásné, příjemné pocity a já si jeho čtení tak moc užívám. Samozřejmě, místy je to příběh naivní, ale pořád je jednoduše krásný.

Postavy jsou úžasné. Je to takové to typické rozložení. Klaďsové proti záporákům. Dělají si naschvály, špičkují se. Záporáky nesnášíte, klaďase zbožňujete. Je tu hodná, chytrá a odvážná ředitelka, skvělý učitel, se kterým si hlavní hrdina vybuduje silný vztah a na druhé straně i učitel, který ho rád vůbec nemá.
Ve druhém díle jsem si vypěstovala ještě silnější vztah k hlavním hrdinům. Carag je skvělý, vtipný, odvážný, obětavý, no a přitom se mu občas ne všechno povede. A abych nezapomněla, také se nám zakoukal do spolužačky - a jeho chování je nesmírně roztomilé.
Vtipné jsou všechny postavy. Moc se mi líbí, že autorka zachovala to, co se mi moc líbilo už v prvním dílu. Hlavní hrdinové nadávají (ne však sprostě!) a mají k tomu svá přirovnání, která jsou spojená se zvířecí říší. Od zvířecí říše se odvíjí všechno. I to, že někteří žáci se moc nemusí už kvůli tomu, že je tomu tak u zvířat, která jsou jejich druhou podobou. Jiná se zase jiných tak trochu bojí, protože v říši zvířat by byly pochoutkou pro některé své spolužáky. Díky zvířatům hraje v knize důležitou roli i příroda, která se mi krásně rýsuje před očima.

Příběh je neuvěřitelně vtipný. Je tu velké množství scének, které jsou mile vtipné. Opět, jde o scény cíleně mířené na malé čtenáře, ale pobaví i nás, dospělé. Co musímtaktéž ocenit jsou nádherné ilustrace. Je trochu škoda, že se opakují pořád do kolečka (pumy, pacičky,ocásky...), stejné byly už v prvním dílu, ale v tomto k nim přibyla i bílá vlčice. Ilustrace jsou však tak nádherné, že i toto jejich "opakování" jim prostě odpustím.

Woodwalker je prostě úžasná série. Druhý díl se mi dokonce líbil o něco víc,než ten první. Je totiž mnohem akčnější. Je to krásné, roztomilé čtení, místy vtipné, místy dojemné. Ukazuje zvířata, sílu přátelství a také divokou přírodu. Nejen malý čtenáři z něj budou nadšení. Pokud čtete svému dítěti nebo malému příbuznému, je Woodwalker skvělou variantou. Nebude bavit pouze malého čtenáře/posluchače, ale i vás. Kdyby tahle série vyšla v době, kdy mi maminka četla knížky, rozhodně bychom ji milovaly obě dvě!
Woodwalkera rozhodně doporučuji a dávám mu 85 %!

Kniha Woodwalker - Nebezpečné přátelství vyšla pod značkou Bookmedia. Kniha Woodwalker - Nebezpečné přátelství mi dorazila díky akci  Kniha měsíce. Najdete tady na jejich webu nebo tady na facebookové stránce. Moc děkuji za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu si můžete objednat třeba tady na e-shopu Knihcentra a najdete tam i ukázku! :-)

3 komentáře:

  1. Vypadá to dobře. Ale nejsem si jistá, zda by mě to chytilo. Spíše si počkám na celou sérii a pak tomu dám šanci. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ještě jsem nečetla ani první díl, ale série mě zaujala a mám ji na seznamu. :) Jsem ráda, že hodnotíš kladně. :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá velkou radost a moc za něj děkuji. :-)