@bettypavkova

úterý 28. srpna 2018

Svět poté - Susan Ee



V prvním dílu světového bestselleru Pád andělů jsme sledovali osud dívky Penryn a její rodiny poté, co na zem sestoupili andělé apokalypsy a uvrhli celý svět do chaosu. Pro všechny lidské bytosti nastal Svět poté. Nikomu se nedá věřit, každý musí spoléhat jen sám na sebe. To se týká jak Penryn, která pro ostatní jakoby vstala z mrtvých, tak i Paige, připomínající nyní oživlé monstrum. Po masakru přeživších lidí Paige zmizí a Penryn se vydává sestru hledat. Projíždí ulicemi San Franciska a nestačí se divit – kde všichni jsou? Pátrání ji zavede až do doupěte andělů, kde pronikne do jejich hrozivých plánů. Mezitím Raffe usilovně hledá svá křídla. Setkává se s Penryn a náhle stojí před otázkou – má zachránit svá křídla, nebo pomoci Penryn přežít?

Na první díly série Penry a Konec dní jste si u mě už mohli přečíst recenzi tady. Kniha se mi moc líbila a tak jsem neváhala a pořídila si i druhý díl. (Aby taky ne, dá se sehnat cca za 89Kč... A to už i ten první, asi týden poté, co jsem si ho koupila byl zlevněn :-D).

Co se děje týče, přišel mi druhý díl o něco rozvleklejší. Na rozdíl od prvního dílu v něm nebyl takový ten jasný cíl, kterého by se postavy držely. Nesměřovaly k ničemu konkrétnímu, ale začaly ve světe "poté" více přežívat. Přesto se děj samozřejmě jistým způsobem komplikuje a oni cíle mají, není tam ale takový ten hlavní a já jako čtenář díky tomu moc nevěděla, co čekat. Dějově byl první díl určitě lepší a asi by se o tomto druhé dalo říct, že je to takový ten klasický vycpákový, druhý díl. Nebyl však úplně nudný, takže velké zklamání se nekonalo. Zápletka na konci knihy je opravdu zajímavá.

Postavy jsou stále sympatické a vtipné. Bohužel zde měl méně prosto Raffe, který je sarkastický a vtipný a krásný (haha) a je moji nejoblíbenější postavou této série. V knize se vyrojí i více nových "monster", což jistým způsobem opět o něco rozšiřuje postapokalyptický svět a knize to prospívá.

Kniha se opět skládá s krátkých kapitol a je psaná jednoduchým, ale o to čtivějším jazykem. Funguje tedy jako výborná oddychovka u které se můžete bát, zasmát se a rozplývat se nad romantickou linkou. Kdo romantiku nevyhledává přesto nebude zklamán. V této knize nebyla rozhodně tolik výrazná a celkově v sérii nehraje tak pdostatnou roli jako v jiných obdobných knihách. Předpokládám však, že k jejímu vyústění dojde v závěrečném díle ve kterém bude mít díky tomu větší prostor. Zde se dostáváme k problému, že třetí díl v překladu nevyšel a s největší pravděpodobností ani nevyjde a podle mě je to opravdu škoda. Tato série mi přijde značně nedoceněná. Člověk o ni nikdy nikde neslyší. Já na ni narazila naprostou náhodou. Přitom je to opravdu moc příjemná četba, která se podle mě bude čtenářům YA opravdu líbit. Mám v plánu si závěrečný díl pořídit v angličtině.

Kniha je místy brutálnější než většina YA, ale myslím si, že to není problém. Osobně miluju detektivky, horory a thrillery, tudíž jsem na tyto věci v knihách zvyklá - a rozhodně to v této sérii není nic hrozivého. :-)

Tahle série by si prostě zasloužila mnohem větší prostor a měla by se dostat více do podvědomí čtenářek a čtenářů. Skvěle se čte, je to příjemná oddychovka. Druhý díl byl o něco slabší než první, ale přesto hodně dobrý. Proto hodnotím 70%.


1 komentář:

  1. Po prvním dílu jsem nějakou dobu pokukovala, ale nakonec jsem se rozhodla knížku vynechat, série ale nevypadá špatně. :)
    Pěkná recenze ;)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá velkou radost a moc za něj děkuji. :-)